Home » שושני שמרים עם קרם פיסטוק ודובדבנים

שושני שמרים עם קרם פיסטוק ודובדבנים

על ידי יפעת ליבוביץ

בתקופה האחרונה מתחשק לי בעיקר עוגות שמרים.

כבר שנים שאני אופה שמרים מהמתכון הכי הכי שלי שעד היום לא מצאתי כמותו (ויש לכם אותו בלחיצה כאן), אבל לא מזמן גיליתי מתכון לבצק שמרים מעולה ופשוט להכנה, ולא רק שהוא קל ומהיר להכנה, אני גם לא מתעסקת איתו בעיצוב העוגות. מרדדת את כולו למלבן גדול, מורחת במילוי שבאותו היום בא לי, מגלגלת וחותכת לשושנים שממלאות בדיוק את התבנית שלי, שהיא בקוטר 30 ס"מ.

הבצק הטעים הזה הוא של רביב שגיב, שמעלה לרשת מתכונים קלים, מהירים וטעימים. נתקלתי במקרה באחד הסרטונים שלו בו הוא אפה עוגה מהבצק הזה וישר היה ברור לי שאני חייבת לנסות אותו, גם כי ההכנה שלו מהירה וגם כי יש בו שמנת מתוקה שמחליפה את השומן והנוזלים בבצקים הקלאסים יותר. ומאז שניסיתי וטעמתי כמה הוא מוצלח, אני כל הזמן מכינה, מגלגלת ואופה, ושומרת לי בפריזר שיהיה לי לקפה של אחה"צ.

מבחינת המליות – כל מה שבא לכם – שימו בפנים. אצלי המילוי הוא עניין של חשק. ככה זה נראה במלית קקאו –

וכאן אפשר לראות את הטעים הזה במילוי פרג –

אבל כאן בפוסט הזה, אפרט את המתכון למלית קרם שקדים פיסטוק ודובדבני אמרנה, שזה פשוט שילוב משגע ומאד קל להכנה.

 

 

מה צריך:

לבצק-

500 גרם קמח

1 כף שמרים

3 כפות סוכר

1 כפית מלח

2 שמנת מתוקה 38%

 

לקרם שקדים ופיסטוק-

150 גרם שקדים טחונים (אבקת שקדים)

150 גרם סוכר

150 גרם חמאה רכה

3 כפות קמח (30 גרם)

3 ביצים

3 כפות מחית פיסטוק (אם רוצים)

1 צנצנת דובדבני אמרנה (בין 150 ל- 200 גר)

 

איך מכינים:

הבצק – 

בקערת המיקסר מניחים את הקמח, שמרים, סוכר מלח ושמנת ומערבלים לבצק אחיד ונעים. אם אתם מרגישים שחסרים טיפה נוזלים, תוסיפו בכל פעם כף מים עד שתראו שהכל נאסף לבצק אחיד. שימו לב לא להוסיף יותר מדי מים, רק עד כמה שצריך כדי שהבצק יתאחד. המשיכו ללוש למשך כמה דקות, והניחו לשעה- שעה וחצי לתפוח, מכוסה בשקית.

שימו לב. הבצק הזה יחסית כבד, הוא לא תופח כמו בצק שמרים רגיל והוא לא מכפיל את עצמו, הוא פשוט נח ונהיה קצת יותר אוורירי ותפוח. אני יכולה להגיד לכם שהיו פעמים שהוא ישב וחיכה לי גם 3 שעות ויותר בגלל שהכנתי ויצאתי מהבית, והכל היה בסדר, הבצק יצא מצוין.

 

מכינים את קרם השקדים:

מערבלים ביחד בקערת המיקסר עם וו גיטרה חמאה רכה וסוכר לתערובת קלילה. מוסיפים כל ביצה בנפרד וממשיכים לערבל. מוסיפים את הקמח והשקדים הטחונים ומערבבים היטב. אם אתם מוסיפים את מחית הפיסטוק – זה הזמן לעשות את זה. ממשיכים לערבל עד לקרם אחיד. אפשר לשמור את הקרם במקרר עד לרידוד הבצק או פשוט להכין אותו 10 דקות לפני שאתם רוצים לרדד את הבצק ומיד להשתמש בו.

 

על משטח מקומח מרדדים את כל הבצק למלבן גדול בעובי של 1/2 ס"מ בערך. אמנם לא מדדתי, אבל לדעתי המלבן הוא במידות של 60 ס"מ * 50 ס"מ בערך.

מורחים את הקרם על פני הבצק

מפזרים את הדובדבנים המסוננים על הקרם. אפשר לפזר עם כף קצת מהסירופ של הדובדבנים.

מגלגלים את הבצק מכם והלאה לגליל מכובד

פורסים את הגליל לפרוסות (שושנים), כל פרוסה בעובי של 4 ס"מ בערך

מניחים את הפרוסות בתוך תבנית מרופדת בנייר אפיה, כשהמלית והדובדבנים מבצבצים למעלה. יכול להיות שיצאו לכם יותר פרוסות ממה שמכילה התבנית שלכם, וזו הזדמנות מצויינת להכין תבנית נוספת, אולי קטנה יותר.

כדאי לשים לב לא לצופף מדי את הפרוסות כי הבצק ממשיך לתפוח ולמלא את התבנית. עוטפים את התבנית בניילון ומניחים כאמור לתפיחה לשעה נוספת.

כעבור שעה מדליקים את התנור ל 180 מעלות, וכשהתנור חם מכניסים פנימה את התבנית.

משך האפיה תלוי בתנור שלכם. אצלי זה לוקח בערך חצי שעה. הריח כבר מתפשט והעוגה שחומה. שימו לב לא לייבש את העוגה יותר מדי, היא פחות מוצלחת כשהיא יבשה.

כשהכל אפוי, מוציאים את התבנית להצטננות על רשת ומיד מברישים עם קצת מים.

כשהשושנים קרות, אני מפרידה אותן אחת מהשניה וחותכת כל שושנה לשני חלקים, גם כי השושנים יוצאות גדולות וגם כי ככה יש לי יותר חתיכות 😉


אני מכניסה את כל החתיכות לשקית ניילון וישר לפריזר. בכל פעם שמתחשק שלי – אני שולפת לעצמי חצי שושנה, מפשירה אותה כמה שניות במיקרו ונהנית עד השמים.

תהנו 🙂

 

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן