Home » מלבי מעלף בקלי קלות

מלבי מעלף בקלי קלות

על ידי יפעת ליבוביץ

מלבי זו אהבת ילדות שלי. בכל שבת ההורים היו לוקחים אותנו לים, בדר"כ לחוף הסלע בבת ים, לפעמים לפלמחים, וחלק מהכיף של ללכת לים בשבת היה אכילת מלבי קר, עם הסירופ המתוקקקק, הקוקוס והבוטנים.

שנים רבות הוא די נעלם מהרדאר, אבל בשנים האחרונות המלבי זוכה שוב לעדנה וליתר פופולריות, לא מעט לדעתי בזכות הקלות הבלתי נסבלת של הכנתו. זה הרבה יותר מהיר מעוגה, הרבה יותר קל מלבשל כל דבר אחר והטעם…. חלומי!! קינוח מושלם בדקות בודדות.

 

חייבת להגיד שבהתחלה עוד השקעתי והכנתי את הסירופ האדום והמתוק ששופכים על המלבי, אבל ברגע שגיליתי שיש סירופ כזה מוכן ומצוין לקניה – עברתי לקנוי וכך חוץ מלהשקיע דקה וחצי במלבי עצמו – אין שום עבודה נוספת.

כמה מילים על המרכיבים –

המלבי הוא בעצם סוג של דייסת קורנפלור שמבושלת עם חלב, שמנת, סוכר ומי ורדים.

לכל אחד יש את הקוקטייל שלו לכמה חלב וכמה שמנת שמים, אני הגעתי למסקנה שחצי חצי זה המינון הכי נכון לי – כך המלבי יוצא עשיר בטרוף, ומצד שני הוא לא נורא כבד מרוב שמנת, עד כדי כך שאי אפשר לאכול יותר מכפית וחצי. אם אתם רוצים אותו יותר לייט – הורידו מכמות השמנת והעלו את כמות החלב בהתאם וההיפך.

אני אוהבת להכין את המלבי בכלי מרכזי אותו אני מגישה לשולחן. כל אחד מהאורחים מוזג לעצמו לכלי אישי כמה שהוא רוצה, מוסיף לעצמו כמה סירופ שהוא רוצה, וגם מחליט לעצמו אם הוא מוסיף קוקוס ובוטנים או פיסטוקים. אצלנו המינונים כל כך שונים מאחד לשני, שלהגיש בכלי מרכזי זה הפתרון המתאים לכולם (וגם פחות עבודה – אין צורך להתעסק במזיגה לכלים אישיים)

מי ורדים – יש כמה סוגים בשוק בעלי חוזק שונה. שימו לב שאפשר בדיוק לדעת אם הכמות של מי הורדים בתערובת המלבי טובה לכם, עוד בטרם חיממתם את הסיר ובישלתם את הדייסה. הוסיפו 2 כפות בהתחלה, תטעמו את התערובת ותחליטו אם יש צורך להוסיף עוד. כשאני משתמשת בסירופ למלבי ובמי ורדים שמוכרים בחנות התבלינים נעמה, אני מוסיפה 5 כפות של מי ורדים לתערובת. אם אתם משתמשי במי ורדים של יצרן אחר – שימו לב לכמות. תתחילו כאמור בשתי כפות, תטעמו ורק אז תחליטו אם להוסיף עוד.

ודבר אחרון – הכינו לכם את הכלי אליו תמזגו את המלבי יחד עם המרית, את הניילון הנצמד ושאר הדברים שנדרשים לכם עם סיום הבישול. בישול המלבי לוקח דקות ספורות, ואתם רוצים לכסות את הקרם בניילון נצמד מיד בסיום המזיגה לכלי המרכזי כדי שלא יווצר קרום מעליו.

יאללה למתכון – רק לקרוא את ההקדמה לוקח יותר זמן מלהכין את זה 😉

 

מה צריך:

500 מ"ל שמנת מתוקה 38%

500 מ"ל חלב

5 כפות מי ורדים

100 גרם סוכר (5 כפות גדושות)

100 גרם קורנפלור + 100 מ"ל מים קרים (גם מהברז זה בסדר)

לקישוט ולטעם- 

פיסטוקים או בוטנים קצוצים

קוקוס

סירופ למלבי

 

איך מכינים:

יוצקים לסיר את השמנת, החלב, הסוכר ומי הורדים. מערבבים וטועמים אם כמות מי הורדים טעימה לכם.

בקערית בצד מערבבים את הקורנפלור עם המים עד שאין גושים

מדליקים את האש מתחת לסיר עם החלב ותוך כדי ערבוב מניחים לו להתחמם.

כשהחלב כבר חמים למגע מוסיפים את הקורנפלור ומערבבים כל הזמן.

לאחר כמה דקות בודדות של ערבוב, הבלילה תסמיך.

שימו לב – ברגע שארבע בועות מתפוצצות בתוך הסיר – זה הזמן להוריד מהאש ולמזוג ישר את הקרם לכלי המרכזי שהכנתם לכם מבעוד מועד

מיד לאחר מכן כסו את המלבי בניילון נצמד ישירות על הקרם כך שלא יוכל להיווצר שם קרום. ממש הצמידו את הניילון לקרם עצמו.

הכניסו לקירור של לפחות 8 שעות לפני ההגשה.

בזמן ההגשה, צקו חלק מהקרם שהתקשה במקרר לכוסיות או לקעריות אישיות, מיזגו סירופ, פזרו קצת קוקוס והוסיפו כמה פירורים של פיסטוקים או בוטנים קצוצים.

 

 

תהנו 🙂

 

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן