Home » רוגעלך גבינה של שמעונה

רוגעלך גבינה של שמעונה

על ידי יפעת ליבוביץ

שמעונה גודורוב ז"ל, אמא של גיא ושריאל – חברים שלי, היתה אחת הבשלניות הכי טובות שהכרתי ולגמרי השראה עבורי במה שקשור לענייני מטבח ובישולים. היו לה ידי זהב וכל מה שהיא בישלה היה טעים במיוחד.

בשנות נעוריי, כשהיינו כל החבורה ביחד, בילינו שעות ארוכות בבית משפחת גודורוב. אחרי בית הספר או אחרי חזרה של הלהקה (להקת הנוער של נס ציונה שבה לקחתי חלק) היינו מגיעים לגיא ושריאל, יושבים אצלם שעות, ושמעונה היתה מבשלת את המטעמים שלה ומוציאה לנו שנאכל – עוגות, פשטידות, פיצות, סלטים… הכל היה טעים במיוחד.

אני זוכרת איך בכל יום חמישי, היתה שמעונה נכנסת למטבח משעות אחה"צ, מסיטה את הוילון שהפריד בין המטבח לסלון, ועושה שם את קסמיה עד השעות הקטנות של הלילה. היו לה במטבח שני קלסרים – האחד- שבו חיכו לה מתכונים שהיא מתכוונת לנסות, והשני- אליו היו נכנסים רק המובחרים שיצאו מוצלחים וזכו להיכנס לקלסר של השווים. מכיוון שכל הזמן ביקשתי, כמו רבים אחרים, את המתכונים של האוכל הטעים שלה, שמעונה היתה מדפיסה את המתכונים במכונת הכתיבה שהיתה לה בעבודה (עבדה כמזכירה בבית ספר הדר) ומכינה מראש צילומים של כל המתכונים. כשמישהו היה מבקש מתכון, היא היתה פותחת את הקלסר, שולפת לו צילום של המתכון והופכת אותו לבן אדם הכי מאושר בעולם. הדבר שהיא הכי שנאה בעולם זה את אלה שנותנים מתכונים לא שלמים, שמחסירים פה ושם איזה מצרך ואז זה לא מצליח למי שמבשל.

אז לי היתה הזכות גם לאכול את מה שבישלה וגם לחזור הביתה לאמא שלי עם המתכונים המצולמים של שמעונה, ולהודיע לה שהיא חייבת להכין. עד היום אמא שלי עדיין מכינה חלק מהמתכונים של שמעונה ששמורים אצלנו בקלסר מיוחד 🙂

שמעונה הלכה לעולמה במאי 2022, והשאירה אחריה הרבה מעריצים וכמובן ספריית מתכונים משובחת שעם השנים עברה להיות מוקלדת במחשב, מסודרת בתיקיות לפי נושאים ומלאה בגעגועים.

הרוגעלך האלה היו בין הנשנושים הקבועים בבית משפחת גודורוב, וכשהמתכון הגיע אל אמא שלי –  אז גם אצלנו בבית נהננו מהם.

הם קלים להכנה, הם מדוייקים בטעמם, הם כייפים לאירוח ובביס אחד, אני חוזרת לשנות נעוריי, על הספה בנס ציונה, מוקפת בחברי הלב שלי- שרים שירים ואוכלים את מה שיוצא מהמטבח של שמעונה.

 

** במתכון של שמעונה מפזרים גבינה צהובה מגוררת על הבצק לפני שמגלגלים לרוגעלך. אני מדלגת על השלב הזה, לטעמי יש מספיק גבינה בבצק עצמו וזה יוצא מעלף בכל מקרה. לבחירתכם.

 

מה צריך:

350 גרם קמח תופח– 1/2 2 כוסות

200 גרם חמאה רכה

150 גרם גבינה צהובה מגוררת

150 גרם גבינה מלוחה צפתית מגוררת (אפשר להחליף בגבינה מלוחה)

1 שמנת חמוצה

1/2 כפית מלח

~~~~~~~~

**גבינה צהובה מגוררת לפיזור אחרי שהבצק מוכן (לא חובה)

 

איך מכינים:

ללוש בצק מכל החומרים .

 

לניילן את הבצק ולשים במקרר לפחות לשעתיים (אפשר ללילה)

להוציא את הבצק ולחלק ל-5 חלקים.

לפתוח על מעט קמח עלה עגול מהבצק, אם אתם רוצים לפזר עליו חופן גבינה צהובה, זה השלב לעשות את זה. פזרו את הגבינה הצהובה והדקו אותה בעזרת היד לבצק .

לחלק את העלה ל-8 משולשים ולגלגל כל משולש לרוגלה.

למרוח ביצה טרופה על הרוגעלך

לפזר שומשום אם רוצים

לאפות בתנור שחומם מראש ל- °170 עד שמזהיב, משהו כמו 15 דקות, תלוי בתנור שלכם.

 

אוכלים ומתענגים…

תהנו ותחזרו לכאן לכתוב לי איך יצא לכם 🙂

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן