Home » מגולגלות נוטלה וחלבה

מגולגלות נוטלה וחלבה

על ידי יפעת ליבוביץ

בסדר בסדר… נכנעתי. אחרי 4 פניות אלי בווטסאפ רק השבוע עם השאלה "איך זה שהמגולגלות שלך לא בבלוג", הנה אני מעלה את המתכון של הצרה הצרורה הזאת כי צרת רבים חצי נחמה, והמגולגלות האלה זו צרה אמיתית, אז למה שהיא תהיה רק שלי??

למה צרה? כי פשוט אין מנוחה עד שמחסלים את כל העוגיות. ראו הוזהרתם! מי שאשמה בצרה הזאת, אגב, זאת מיכל חברה שלי שאצלה טעמתי את זה בפעם הראשונה לפני קרוב ל- 30 שנה, ומאז שפירסמתי את זה בפורום האפייה המיתולוגי של "על השולחן" (שם הכינוי שלי היה "עוגיה") ובכל מקום אחר, העוגיות האלה לגמרי מזוהות איתי.

לא שלא תכננתי להעלות את המתכון, פשוט עוד לא הגעתי אליו ובינתים, כל מי שמכיר אותי ויודע שהמגולגלות האלה מככבות במטבח שלי ביקש את המתכון בווטסאפ. אז הנה הוא עכשיו בבלוג, במלוא תפארתו ופשטותו – כרגיל מתכון קל ומהיר והטעם…. להתעלף.

המגולגלות האלה קיבלו  אצלנו את השם "הרולדות של הטיולים" מכיוון שזה חלק מפק"ל הטיולים הקבוע אצלנו, ביחד עם התרמוס של התה. הן אמורות להיות סוג של קינוח אחרי האוכל בטיולים, אבל כל הדרך מישהו פותח את הקופסה ומוריד עוגיה וככה, כשמגיעים לקינוח שאחרי הארוחה, נשארות בודדות בלבד.

אז מה סודן? בצק פריך וטעים, מה שנקרא פעם בצק שק"מ (שמנת קמח מרגרינה), והיום הוא נקרא בצק חש"ק (חמאה שמנת וקמח), על הבצק המרודד דק דק מורחים מלית משולבת משני טעמים אהובים במיוחד – נוטלה וחלבה, שכאשר משלבים אותם זה יוצא הרבה יותר טעים מרק נוטלה וחלבה, ובנוסף, בזמן האפיה, כשכל הבית משתגע מהריח, מוסיפים הרבה הרבה אהבה וזכרונות מטיולים מהנים ורגעים יפים של המשפחה שלנו. אגב, מאז שהבן התגייס, הן גם נוסעות איתו לבסיס, כי הן פשוט מחזיקות נפלא בקופסה אטומה, בלי הצורך לקרר ולשמר.

טוב בירברנו מספיק, יאללה למתכון 🙂

מה צריך:

350 גרם קמח תופח

200 גרם חמאה

1 שמנת חמוצה

למלית

נוטלה בערך 5 כפות (תלוי כמה אתם מורחים על הבצק)

250 גרם חלבה מפוררת

לקישוט

אבקת סוכר

איך מכינים:

יש שתי דרכים להכין את הבצק – האחת במעבד מזון – אני מכינה כך – ואז משתמשים בחמאה קרה. השניה – במיקסר – ואז משתמשים בחמאה רכה.

במעבד מזון מניחים את הקמח והחמאה הקרה בקוביות, ומפעילים לקבלת פירורים.

מוסיפים את השמנת החמוצה ומפעילים שוב עד להתגבשות בצק

מחלקים את הבצק שהתקבל לשלושה חלקים ומניחים במקרר לחצי שעה.

חייבת לציין שאני לפעמים עובדת עם הבצק ישר איך שהוא מוכן, כשהוא עדיין קר. זה יוצא מצויין בכל מקרה. אם הכנתם במיקסר עם חמאה רכה – הכניסו לקירור לפני הרידוד.

מחממים תנור ל- 180 מעלות

מוציאים מהמקרר כדור בצק אחד, מרדדים אותו על משטח מקומח למלבן דק מאד, בעובי של 2 מ"מ

מורחים על הבצק ממרח נוטלה (אצלי זה יוצא בערך כף וחצי מאד גדושה של ממרח לכל כדור בצק).

מפזרים מעל שליש מכמות החלבה שפוררנו

מגלגלים לרולדה הדוקה, תוך הידוק הקצוות.

חוזרים על הפעולה עם שאר הבצק, ומניחים את הרולדות על תבנית מרופדת בנייר אפייה

אופים עד שהרולדות מזהיבות ומוציאים החוצה להתקרר.

כשהרולדות ממש קרות, פורסים את הרולדות לעוגיות ברוחב של 2 ס"מ

לאחר החיתוך מפזרים מעל אבקת סוכר ומעבירים לקופסה אטומה.

ועכשיו, זו לגמרי גם הצרה שלכם 🙂

תהנו 🙂

 

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן