Home » סטיקי רייס עם מנגו

סטיקי רייס עם מנגו

על ידי יפעת ליבוביץ

אין מישהו שביקר בתאילנד ולא מכיר את המעדן הזה. בכל שוק תאילנדי ממוצע אפשר למצוא את הדוכן שמוכר את התענוג הזה – אורז חמים מתקתק ודביק בטעם מעלף של קוקוס, שפשוט הולך מושלם עם מנגו.

מי שמכיר אותי יודע שאני מחכה למנגו כל השנה. זה הפרי שאני הכי אוהבת, יש לו טעם מושלם, אף פעם לא נמאס ממנו וכל מנגו תמיד נראה לי יותר יפה ומגרה מהמנגו שרק הרגע סיימתי לאכול.

כשהייתי חיילת, במסגרת שירותי הצבאי בקיבוץ חמדיה, לקחו אותנו בקיץ לסייע בקטיף המנגו במטעים של הקיבוץ. עד היום, אף אחד שם לא יודע שממש לא השתלם להם שאני אעבוד במטע: כל מנגו שקטפתי נראה לי כל כך מגרה שהייתי חייבת לטעום ולראות אם הוא באמת כזה טעים כמו שהוא נראה (והוא היה!)… אז אמנם בגדול הועלתי בקטיף, אבל בהחלט יש מצב שאחרים הוסיפו לארגזים הרבה יותר מנגו ממני 🙂

ובתאילנד, כל השנה יש מנגו ולכן לא משנה מתי תגיעו, אל תפספסו את המנה הזאת, היא לגמרי ממכרת. ואם אתם לא רואים כרגע מתי אתם מגיעים לתאילנד, אל תתעצלו ותכינו לכם את הפינוק הזה, זה ממש לא סיפור להכין – עניין של דקות – ושווה כל דקה.

האורז שמשתמשים בו למנה הזאת נקרא אורז דביק -סטיקי רייס – והוא אורז מלא בעמילן. אפשר להשיג אותו בכל סופר או חנות שמחזיקה מוצרים מהמזרח הרחוק, הוא מאופיין במראה לבן אטום שלאחר הבישול הופך די שקוף, כך הוא נראה:

את האורז הזה משרים כמה שעות טובות במים ולאחר מכן שוטפים היטב כמה וכמה פעמים, עד שהמים צלולים. לאחר מכן מאדים אותו ומערבבים אותו עם חלב קוקוס חם ומתובל.

מאז שעברתי את קורס הבישול בתאילנד וראיתי באיזה חלב קוקוס השתמשה המורה, אני משתמשת רק בזה:

את האידוי אני עושה בכלי במבוק שאפשר לקנות בכמה גרושים בכל חנות או סופר. זה מאד נוח וכמובן שאפשר להשתמש בו לכל בישול אחר – אידוי של דגים, כיסונים, לחמניות באן וכו'.

את האורז המבושל אפשר לשמור במקרר בלי בעיה בכלל, גם לאחר האידוי וגם לאחר שכבר ערבבתם אותו עם הקוקוס – אם לא השתלטתם על כל הכמות.

אם כבר ערבבתם אותו עם הקוקוס ואתם רוצים לאכול ממנו לאחר מכן, חממו לכם במשך דקה במיקרו את כמות האורז שבא לכם לאכול ואז הוסיפו לזה את המנגו הקר, כי את הקינוח הזה אוכלים כשהאורז קצת חמים.

אז מה צריך:

1/2 1 כוסות אורז דביק

1/2 3 כוסות חלב קוקוס

10 כפיות סוכר

1 כפית מלח

מנגו – מקולף וחתוך – כמה שבא לכם

איך מכינים:

משרים את האורז בקערה עם מים למשך כמה שעות, אפשר ללילה

שוטפים היטב את האורז מספר פעמים עד שהמים שלו צלולים, מסננים.

אורז

מניחים את האורז בסיר אידוי מבמבוק, שעליו פרסנו בד חיתול.

סיר אידוי

סטיקי רייס מנגו

שימו לב – אם כלי הבמבוק שלכם קטן כמו שלי – תאדו את האורז בשתי נאגלות.

מכסים במכסה ומניחים את הבמבוק על סיר ובו מים רותחים. מניחים לאורז להתאדות במשך 1/2 שעה.

סטיקי רייס מנגו

סטיקי רייס מנגו

לאחר חצי שעה, פותחים בזהירות את המכסה, טועמים 2 גרגירים ומוודאים שהאורז אכן מבושל

אורז

מוציאים את האורז לקופסה שומרים במקרר עד לשימוש.

אורז

כחצי שעה לפני שאתם רוצים להגיש את הקינוח הזה, חממו היטב בסיר את חלב הקוקוס, המלח הסוכר

חלב

הוסיפו לתוך חלב הקוקוס את האורז. כן, אני יודעת שהוא דביק ונראה כגוש אחד, אבל תוך דקות הוא מתפורר לגרגירים בתוך חלב הקוקוס והכל מסתדר. ערבבו את האורז בתוך חלב הקוקוס למשך כמה דקות, ואז כבו את האש, והניחו לזה לנוח במשך 10 – 15 דקות.

לאחר המנוחה, תראו שהאורז ספג את החלב ונראה כך –

סטיקי רייס מנגו

להגשה –

הניחו על צלחת קצת (או הרבה) מהאורז המתקתק הזה, לידו כמה קוביות של מנגו ו….. קדימה.

סטיקי רייס מנגו

תעצמו את העיניים ותדמיינו שאתם בשוק הלילה של פאי או על איזה חוף קסום באיים… חלום!!

סטיקי רייס מנגו

תהנו 🙂

 

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן