Home » בייבי תפו"א בתנור

בייבי תפו"א בתנור

על ידי יפעת ליבוביץ

מתכון ישן נושן, מהימים הראשונים שניצן ואני עברנו לגור ביחד, עוד לפני החתונה, בשנת 1998… מתכון שנולד תוך כדי עשייה ממה שהיה בבית ושתמיד גורף מחמאות.

מאז ומתמיד אהבנו להכין ארוחות טעימות ולארח חברים ומשפחה, ותפוחי האדמה האלה די כיכבו בהרבה מהארוחות שלנו. היתרון העצום שלהם מעבר לטעם המושלם הוא שהם כל כך קלים להכנה ולא מלכלכים בכלל כלים, כולל את התבנית שבה הם נאפים, (אני עוטפת את התבנית בנייר כסף ועליו מניחה נייר אפייה, כך שבסיום האפיה פשוט זורקים אותם לפח). הכל נעשה בתוך שקית ניילון של הסופר – אני שמה את תפוחי האדמה והתיבול בשקית, משקשקת הכל ושופכת לתבנית.

לתיבול של תפוחי האדמה אני משתמשת בשמן עשבי תיבול שאני מכינה ויש לי בבית, ואפשר כמובן להשתמש בו למלא מתכונים אחרים. אני קוצצת גס כמה עלים מענפי רוזמרין, עלי בזיליקום ועלי תימין, מכניסה לצנצנת, כותשת כמה שיני שום לתוך הצנצנת ומכסה הכל בשמן זית. השמן תופס את הטעם והארומה של עשבי התיבול והשום ופשוט מקבל ארומה נפלאה שמשדרגת כל תבשיל. אפשר כמובן להוסיף לצנצנת כל עשב תיבול אחר שיש לכם ושאתם אוהבים – אורגנו וכו', הכל יוצא טעים בכל מקרה. את הצנצנת אני שומרת במקרר ומשתמשת לפי הצורך.

אם לא בא לכם להכין צנצנת כזאת בחמש דקות, אתם יכולים פשוט לקצוץ כמה עשבי תיבול ולהוסיף ישר לשקית של הסופר עם תפוחי האדמה, לכתוש קצת שום ולהוסיף לשקית, וכמובן – שמן זית.

תפוחי האדמה האלה מתאימים ללוות כל מנת בשר ודג, אצלי הם הולכים נפלא עם הרוסטביף שהמתכון שלו בלחיצה כאן או אפילו עם הקלופס הטעים שהמתכון שלו נמצא כאן

 

מה צריך:

1 שקית נקיה של סופר, או כל שקית אחרת שתכיל בכיף את תפוחי האדמה

1/2 1 ק"ג של תפו"א קטנים שטופים ונקיים, עם קליפתם

6 כפות של שמן עשבי תיבול, עם עשבי התיבול כמובן (או 6 כפות שמן זית, 3 שיני שום כתוש ועוד עשבי תיבול קצוצים שבא לכם)

1 כף אבקת מרק עוף (ללא מונוסודיום גלוטומט)

2 כפות של אבקת מרק בצל

פלפל שחור גרוס טרי

 

איך מכינים:

מחממים תנור ל- 190 מעלות, תכנית טורבו

לתוך השקית מכניסים את תפוחי האדמה

מוסיפים את השמן המתובל

מוסיפים את אבקות המרק והפלפל

סוגרים את השקית ומשקשקים אותה היטב כך שכל תפוחי האדמה יהיו מצופים בשמן ובתיבול

שופכים את תפוחי האדמה לתבנית (המכוסה בנייר כסף שעליו נייר אפיה)

משטחים את התפודים, שיהיו כולם בשכבה אחת

מכניסים לתנור למשך 45 דקות – שעה (תלוי בתנור שלכם), מה שחשוב זה לאפות עד שהתפודים רכים בנעיצת מזלג. במהלך האפיה הופכים אותם כמה וכמה פעמים, שישחימו מכל הצדדים.

מוציאים לקערת הגשה ומתענגים.

תהנו 🙂

 

 

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן