Home » עוגת פירות יער צ'כית

עוגת פירות יער צ'כית

על ידי יפעת ליבוביץ

כבר מהרגע הראשון שראיתי את העוגה הזאת בבית המלון שלנו בפראג ידעתי שהיא חייבת להיות טעימה (והיא היתה!) ושאני חייבת להכין אותה. מה כבר יכול להיות רע – עוגת וניל נימוחה, מעליה פירות יער מתוקים חמצמצים, ומעליהם שכבת קראמבל שמוסיפה קצת פריכות. מושלם. בהמשך השהייה שלנו בפראג ראינו את העוגה הזאת בכל בתי הקפה היותר שווים, שם היא נקראת "עוגת פירות".

ביקשתי מהקונדיטורית של בית המלון את המתכון אבל היא אמרה שזה סוד מקצועי והיא לא יכולה לתת לי, אבל לא אני ארים ידים בעניין הזה. ברור שהשגתי את המתכון בסופו של דבר 🙂

יומיים אחרי שנחתנו בארץ, כבר אפיתי ונהנתי מהתוצאה הנפלאה שנמצאת כאן לפניכם.

אין כמו עוגה שכזאת ליד ספל של תה חם, כדי להמשיך להרגיש גם בארץ את העונג הגדול שהיה לנו בפראג היפהפיה. הכיף הוא שסופסוף גם בארץ יש לנו קצת חורף וימים קרים כך שזה בהחלט המשך מושלם לחופשה בפראג. בביקור האחרון שלנו (12/21 ) היה ממש קר, השלג ירד, העיר היתה מקושטת כולה לקראת חג המולד ואנחנו נהננו במיוחד מהקפה והעוגה הזאת בכל פעם שרצינו להתחמם.

אם אתם מקוראי הבלוג הותיקים, אתם כבר מכירים אותי – אני מתה על מתכונים קלים מהירים וטעימים, והעוגה הזאת בהחלט נכנסת לקטגוריה הזאת. בהשקעה של 3 דקות עבודה אתם עומדים להנות מעוגה נפלאה 🙂

המתכון מתאים לתבנית בקוטר 24 ס"מ. היא לא יוצאת גבוהה בכוונה, הרעיון הוא שתהיה פרופורציה נכונה בין עובי העוגה הבחושה לפירות שמעליה ולקראמבל.

לצורך הכנת העוגה השתמשתי במג'ימיקס, כי בשלב הראשון אנחנו יוצרים תערובת פירורית שממנה אנחנו שמים בצד חלק לטובת הקראמבל, ואז אנחנו מוסיפים למה שנשאר במג'ימיקס את החומרים הרטובים ואבקת האפיה. אם אין לכם מעבד מזון, תפוררו את החמאה, הקמח, סוכר הוניל ואבקת הסוכר לפירורים בידים (במקרה הזה, עדיף יהיה לכם להשתמש בחמאה רכה או מומסת), ואח"כ תוכלו להמשיך לערבב בבלנדר שלכם או בערבוב ביד, כמו שפעם היו עושים.

כמובן שאפשר להכין אותה רק מפטל או רק מאוכמניות, ואפשר גם מתערובת של פירות יער שנמכרת בסופרים ומכילה בדר"כ כמה סוגי פירות. הכל הולך והכל יוצא נפלא!

יאללה למתכון:

 

מה צריך:

2 כוסות קמח

1 כוס אבקת סוכר

1 סוכר וניל

150 גרם חמאה קרה

1 ביצה

1 כוס חלב

1 שקית אבקת אפיה

1 כוס פירות יער – אפשר קפואים – מעורבבים עם 1 כף סוכר

 

איך מכינים:

מחממים תנור ל- 175 מעלות.

במעבד מזון שמים את הקמח, אבקת הסוכר, החמאה הקרה וסוכר הוניל ומעבדים בפולסים לקבלת תערובת פירורית.

מוציאים 3/4 כוס מהתערובת שהתקבלה ומניחים בצד

מוסיפים למעבד המזון את אבקת האפיה, הביצה והחלב ומעבדים עוד קצת עד לתערובת אחידה.

משטחים את העיסה שהתקבלה בתבנית משומנת

מפזרים מעל את פירות היער שערבבנו עם כף סוכר

 

מפזרים מעל הפירות את כוס התערובת הפירורית ששמרנו בצד. יכול להיות שזה יראה לכם יותר מדי פירורים, אבל תתעלמו ותפזרו את הכל.

מכניסים לתנור ואופים עד שמתחיל להזהיב בעיקר מסביב. שימו לב לא לאפות את העוגה יותר מדי, שלא תתייבש, אצלי לוקח לה בערך 50 דקות.

מוציאים מהתנור ומניחים לצינון.

מכינים תה חם, פורסים משולש מהעוגה, לוקחים ביס ומדמיינים שאתם יושבים בבית קפה בפראג היפה, המושלגת והמקושטת. חלום!

תהנו 🙂

 

 

בטח תאהבו גם את זה:

2 תגובות

טלי פברואר 13, 2022 - 8:43 pm

וואי, אני מתה על עוגות כאלו! עשית לי עכשיו חשק…

השב
יפעת ליבוביץ פברואר 14, 2022 - 6:20 am

יאללה תכיני. היא נהדרת 🙂

השב

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן