Home » ריבת קליפות אבטיח

ריבת קליפות אבטיח

על ידי יפעת ליבוביץ

את הריבה הזאת אני מכירה כבר שנים, כשעוד היתה לי עוזרת מגיאורגיה, שהיתה מפנקת אותנו מדי פעם במעדנים שלה. קוביות קוביות שקופות וצלולות ומתוקות, שאפשר לאכול בכיף בתור קינוח מעודן, וכמובן שאפשר לשים את זה על יוגורט, מלבי או כל קרם מתוק אחר.

ההכנה תמיד נראתה לי מסובכת, לא יודעת למה, עד שאחד האבטיחים שקניתי השנה היה כל כך מתוק, עם קליפה כזאת יפהפיה, שהחלטתי שהגיע הזמן לקפוץ למים ולהכין את זה לבד. האמת? ממש לא מסובך להכין את זה, אפילו די פשוט.

במקור, הריבה שהיתה מביאה לי מירב היתה בצבע בהיר ושקוף כי ההכנה היתה מהחלק הלבן בלבד של האבטיח. אצלי, הצבע יצא ענברי יותר, בגלל שהשארתי קצת שאריות פרי על הקליפות, לאחר שצפיתי בסרטון מגיאורגיה, וראיתי איך מכינים את זה שם.

את קליפות האבטיח צריך להרתיח לפני ההכנה, ואח"כ להשרות אותן במים עם אבקת סודה לשתיה לכמה שעות, לכן אפשר להתחיל להכין את זה בלילה, ולהמשיך בבוקר, או שאם יותר נוח לכם – הרתיחו את הקליפות בבוקר, השרו אותן עם מים וסודה לאורך היום, ואחה"צ תכינו את הריבה עצמה.

במקור הריבה נעשית עם קליפת לימון וציפורן, אבל אפשר בהחלט לשנות קצת את הטעמים ולהוסיף לתיבול מקל וניל ואפילו קצת אלכוהול שאתם אוהבים.

יאללה למתכון –

 

מה צריך

1 ק"ג קליפות אבטיח בקוביות

1 כף סודה לשתיה

1 ק"ג סוכר

3 כוסות מים

קליפה מלימון אחד (בלי החלק הלבן)

5 יחידות ציפורן

 

איך מכינים

מקלפים את קליפות האבטיח מהחלק הירוק. משאירים רק את החלק הלבן ואם בא לכם צבע קצת יותר עז – אפשר להשאיר גם קצת מהפרי עצמו על הקליפה.

חותכים את הקליפה לקוביות בגודל של 2*2 ס"מ בערך אם יש לכם להב משונן שמייצר דוגמא על הקליפות – עוד יותר כיף – יהיו לכם קוביות יפות כמו של הגרוזינים.

מרתיחים בסיר גדול את הקליפות במים.

לאחר ההרתחה מסננים את המים

מכסים את הקליפות שוב במים מהברז + כף אבקת סודה לשתיה. מניחים בצד ללילה או לכמה שעות.

לאחר שהקליפות שרו במים עם הסודה, מסננים אותן שוב, שוטפים ומחזירים לסיר.

מוסיפים לקליפות האבטיח את הסוכר + 3 כוסות מים + קליפת הלימון והציפורן. מביאים לרתיחה.

מנמיכים את האש ומבשלים בערך שעתיים או שלוש שעות, עד שהקליפות הופכות שקופות והנוזל מסביבן הופך לסירופ טעים.

 

מאחסנים בצנצנת מעוקרת סגורה, במקרר.

 

 

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן