Home » שביל התנ"ך ומנזר גורני

שביל התנ"ך ומנזר גורני

על ידי יפעת ליבוביץ

טיול בוקר חורפי וקסום באזור ירושלים, כשהכל מסביב ירוק ויש ערפילים שגורמים לנו לדמיין קצת את אירופה..

בחודשים האחרונים ניצן ואני מנצלים את ימי השבת מוקדם בבוקר לטיולים מקסימים באזור ירושלים. אנחנו כבר 17 שנים גרים במודיעין, אבל רק השנה התחלנו באמת לגלות את הטבע והנופים המשגעים שסובבים את הבירה.

יש המון מסלולים קסומים שכבר עשינו, בפוסט הזה אפרט על שניים מהם שבהחלט אפשר לשלב אותם יחדיו אם אתם מגיעים יותר מרחוק או שבא לכם לטייל קצת מעבר לבוקר – שביל התנ"ך בישוב יד השמונה ולאחר נסיעה קצרה לירושלים – טיול קסום בטיילת היפהפיה שנמצאת מעל מנזר גורני (המנזר עם כיפות הזהב שרואים מעין כרם).

אגלה לכם עוד סוד- בקיבוץ קרית ענבים שבדרך לירושלים, נמצא פארק כרמים- מתחם יחסית חדש שבתוכו יש מסעדות ומשחקים לילדים. אחת החנויות במתחם היא מעדניית Anette שפותחת ממש מוקדם בבוקר ואפשר למצוא שם בגטים ולחמים טריים שנאפו במקום, מבחר מרשים של גבינות ונקניקים מכל העולם ועוד כל מיני דברים טובים.

אנחנו פותחים כל טיול שלנו שם – לוקחים בגט חם, בוחרים לנו 2-3 גבינות ונקניקים, לוקחים קצת זיתים, חמאה וכמובן קפה – וככה אנחנו פותחים את היום- לפעמים יושבים לאכול שם במקום, ולפעמים לוקחים איתנו את כל הדברים ואוכלים בחיק הטבע. יש להם צלחות וכלים ח"פ למי שצריך ורוצה.

אחרי ארוחת הבוקר הכייפית הזאת, אנחנו יוצאים לדרך:

 

השביל התנכי ביד השמונה

הישוב הזה שצמוד ממש לנווה אילן, הוא מושב שיתופי, שהוקם בשנת 1971. הוא משתייך לתנועת האיחוד החקלאי ומאוכלס ע"י נוצרים אוונגליסטים ויהודים משיחיים.

את הישוב ייסדו קבוצת מתנדבים מפינלנד שבאו לחיות כאן ולעזור בבניית הארץ. הישוב נקרא על שם שמונה יהודים שהוסגרו מפינלנד לידי הנאצים במלחמת העולם השניה.

במושב, ממש ליד בית המלון נמצא גן תנ"כי שמשחזר את החיים החקלאיים בתקופת התנך.

לאורך הגן אפשר לראות ממצאים אריכאולוגים ממקומות שונים ברחבי הארץ ושחזורים של מבנים עתיקים, כשהדגש המרכזי הוא על חקלאות בהר.

הנוף מכל פינה בגן הזה פשוט קסום ויש כמובן שלטים עם הסברים על הממצאים המוצגים.

 

אם אתם מגיעים בשבת והשער של הישוב סגור, ניתן לחנות מחוץ לשעה וללכת משהו כמו 200 מטר עד המלון, שם נמצאת גם הכניסה לגן.

בתקופת החורף אפשר למצוא כאן פריחה מרהיבה של רקפות, הכל ירוק ורענן, ואפשר לשבת לשתות קפה ברחבה של בית המלון, על הכסאות והספסלים הפזורים במקום. ממש כיף.

 

הטיילת שמעל מנזר גורני (מוסקוביה)

נכנסים לאוטו ושמים בווייז "צומת אורה". מחנים את הרכב ליד תחנת הדלק (יש חניה גדולה מאד) ופשוט חוצים את הכביש לנקודת ההתחלה של הטיילת. זה מה שרואים ממש בנקודת ההתחלה:

מקסים ומבטיח 🙂

מדובר בשביל סלול שנמשך משהו כמו 2-3 ק"מ ומגיע ממש עד בית החולים הדסה.

הטיילת נמשכת לאורך ההר והנופים שנגלים פשוט משגעים. ההליכה מאד מתונה – מסלול קל מאד ונגיש גם לכאלה שבאים עם ילדים בעגלה.

פשוט לפסוע בכיף, לגמוע את הנוף ולהתפעל ממראה הכנסייה הקסומה עם כיפות הזהב שלה..

אי אפשר להפסיק לצלם 🙂

מרחוק, אם הגעתם ביום שיש ראות טובה, תוכלו להבחין במאגר בית זית

ואם יש לכם ערפילים, אתם פשוט יכולים לדמיין איך זה לצעוד בין העננים. אני ממש אוהבת את הערפילים- הם מוסיפים נופך מיוחד לטיול ולאוירה וזה פשוט כיף. יש משהו קסום בטיולים בחורף, בזמן שרוב האנשים מסתגרים בבתים בגלל שקר ויורד גשם, אנחנו "חורשים" כל פינה, נהנים מהמראות המיוחדים והריחות, האויר הנקי והרחוץ, אנחנו לא מפחדים להירטב ובכל מקרה, תמיד יש לנו באוטו מטריה בשלוף למקרה שמטפטף:)

 

תהנו 🙂

 

בטח תאהבו גם את זה:

2 תגובות

יוסי וונש מאי 14, 2023 - 11:22 am

שלום,
לגמרי במקרה נקלעתי לדף שלך, והוא פשוט מקסים.
שמחתי לראות שאת חובבת נושאים רבים (בישול, טיולים וכו') ואף מתעדת אותם בצורה יפה מאוד.
יישר כוח.

השב
יפעת ליבוביץ מאי 14, 2023 - 12:47 pm

תודה רבה איזה כיף לשמוע 🙂

השב

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן