Home » חופש בלונדון

חופש בלונדון

על ידי יפעת ליבוביץ

כבר שנים שיש לנו רומן עם בירת הממלכה המאוחדת. בשנים שאני גרתי בפריז, ניצן גר באנגליה, כך שיש לנו חיבה יתרה לשתי הערים האלה וזה תמיד מרגיש בבית כשאנחנו חוזרים אליהן. כל כמה זמן אנחנו קופצים ללונדון להנות מהמבטא הבריטי הכל כך אהוב, מהאדיבות של האנשים, מההומור המדליק שלהם ומהיופי של המבנים הכל כך מרשימים. כן, גם מהאוכל אנחנו יותר ויותר נהנים עם השנים – לונדון בהחלט הופכת למעצמה קולינרית ואפשר לאכול בה אוכל טוב ברמה מאד גבוהה.

בחודש מרץ 2022 לונדון הסירה כל מגבלה שקשורה לקורונה בשטחה – אין צורך למלא טפסים, אין צורך לעבור בדיקות, אין צורך להכנס לבידוד גם אם נדבקתם, אין צורך לעטות מסכות בשום מקום והסטטוס החיסוני שלך לא מעניין שם אף אחד.
ת ע נ ו ג  אמיתי החופש הזה. תקוותי שזה יילך ויתפשט גם לארצות שפויות נוספות.

אז הפעם ערכנו גיחה של 4 ימים מלאים עם הילדים, כולל החייל שקיבל חופשה לצורך הנסיעה (איזה כיף!!!). הם אמנם למודי נסיעות וטיולים בעולם – בכל זאת הילדים שלי 😉 , אבל בלונדון זו הפעם הראשונה עבורם ולכן המסלול שלנו היה "מסלול לתייר המתחיל", כלומר כל מה שרוצים וצריך לראות בפעם הראשונה בעיר.

כרטיסי הטיסה נקנו באל על – ניצול מצויין של נקודות הנוסע המתמיד שלנו. שעות הטיסה היו לנו גם כן טובות – בטיסה הלוך המראנו ב 16:15, לדירה בלונדון הגענו בסביבות השעה 21:30, כך שהיה לנו גם ערב כייפי לשוטטות בעיר. הטיסה חזרה יצאה מלונדון בשעה 09:45, כך שהגענו הביתה בשעות הערב המוקדמות, הספקנו להתארגן, לגהץ את המדים לחייל, לאכול ארוחת ערב כייפית עם סבא וסבתא וללכת לישון בשעה מצויינת כדי להתחיל את השבוע בארץ כמו שצריך.

ה-דירה שלנו

את הדירה ששהינו בה בלונדון הזמנתי שבועיים קודם – דירה מדהימה במרכז העניינים בקובנט גארדן, דקה מלסטר סקוור, חדשה, נוצצת וממש כייפית ובמחיר מציאה. בכל פעם שנכנסנו ויצאנו מהדירה, שמחה מילאה את ליבי שמצאנו את הדירה הזאת במיקום הזה. לשהות במיקום הזה, לחלוטין עשה לנו את החופשה! בבניין בו הדירה נמצאת יש דירות נוספות שמתאימות החל מלזוג ועד 7 אנשים.

אנחנו היינו חמישה, הדירה שלנו היתה מורכבת משלוש קומות: בקומת הכניסה מבואת כניסה, חדר שינה עם מיטה זוגית וגם מקלחת ושירותים.

בקומה השניה חדר שינה ענק עם מיטה זוגית גדולה, פינת טוש וגם אמבטיה, שירותים ואפילו בידה, שני כיורים לשטיפת הפנים- מאד מאד נוח.

בקומה השלישית – ספה שנפתחת למיטה זוגית (מאד נוחה לשינה), פינת אוכל ומטבח מאובזר – כיריים, טוסטר, מכונת כביסה, מדיח כלים, חומרים למדיח ולמכונת הככביסה, כל הכלים הנדרשים וגם קפה , תה , סוכר, עוגיות…. כיף ומפנק.

בדירה יש כספת לכל הדברים החשובים שלכם ובאמבטיות יש סבון / שמפו / פן וכל מה שנדרש לחופשה, וכמובן מגבות ענקיות ורכות למקלחת +מגבות פנים לכל הדיירים.

הכל חדש, נקי ונעים ביותר, מרווח (בניגוד לרוב חדרי המלונות בלונדון) ובמחיר שלא האמנתי שיש כזה במיקום הזה! (המחיר כמובן תלוי תאריכים, ככל שמתקרבים לקיץ הוא מן הסתם עולה, מקווה שיסתדר לכם במחיר מצויין).

שווה שווה וכדאי לסגור איתם לפני שיחטפו לכם, תודו לי אח"כ!

אם בא לכם לקבל פרטים על הדירה הזאת וגם על האחרות במתחם-
הכניסו לטופס את השם שלכם באנגלית  ואת האימייל ואשלח אליכם תוך דקה למייל את כל הפרטים 🙂

שימו לב רגע לפני שאתם שולחים את הטופס שרשמתם את שמכם באנגלית ושהקלדתם את כתובת האימייל שלכם ללא שגיאות- מאות פניות נשלחות אלי לאחר מכן שלא קיבלו את הפרטים, ומסתבר שפשוט הקלידו כתובת שגויה. תודה תודה על תשומת ליבכם 🙂

יכול להיות שהמייל ממני יגיע אליכם לתיבת העדכונים או קידומי המכירות- חפשו גם שם.

ועכשיו – למסלול שלנו:

יום שלישי בערב-

נחיתה בלונדון, הגעה לדירה ויציאה לשוטטות ברגל מהדירה – לסטר סקוור, כיכר פיקדילי המוארת, צ'יינה טאון והרחובות שליד.

הכל מלא אורות ואנשים, כל המסעדות ובתי הקפה פתוחים.. תענוג אמיתי. החבר'ה רוצים לאכול המבורגר ב- Five guys, שנמצא 10 מטרים מהדלת של הדירה שלנו, אנחנו לוקחים המבורגרים לכולם, מלא מלא צ'יפס ורטבים, אוכלים ונופלים שדודים למיטות.

יום רביעי –

ניצן ואני משכימי קום. חלק מהכיף שלנו בטיולים בחו"ל, עם הילדים או בלעדיהם, זה לקום מוקדם ולצאת לרחובות העיר, להרגיש את הוייבים של הבוקר, לשתות את הקפה שלנו בבית קפה מקומי ופשוט להנות מהרגע, מהרוגע והשקט. אנחנו יושבים בנחת על כוס קפה וקרואסון או יוגורט מושלם של Pret, נותנים לילדים לישון עוד שעתיים לפני שנעיר אותם.

בתכנון היום – טיול רגלי מהדירה לטרפלגר סקוור (2 דקות), פארק סנט ג'יימס, ארמון בקינגהאם וטקס חילופי המשמרות, האורוות של המלכה, בניין הפרלמנט, הביג בן, תצפית על הנהר כדי לראות את ה- London eye, וחזרה לאזור הדירה. הכל בהליכה נינוחה. בשעה 15:45 יש לנו כרטיסים שהזמנתי מראש ל- SKY GARDEN, ומה שיהיה אח"כ- כבר נחליט מאוחר יותר.

את ארוחת הבוקר עם הילדים אנחנו אוכלים ב- PRET בכיכר טרפלגר. אנחנו פשוט מתים על הרשת הזו שיש בכל שני מטר בעיר. כבר שנים שאנחנו מכירים אותה, גם בפריז וגם בניו יורק, אבל היא באמת הכי הכי מוצלחת לטעמנו בלונדון. כל מה שאתם רק רוצים יש שם – סנדביצ'ים טעימים, מאפים, פירות חתוכים בכוס, יוגוטים עם כל מיני תוספות, סנדביצים שמיועדים להיות טוסטים, מאפים חמים עם גבינה או בשר, מרקים חמים, סלטים ומה לא… הכל ארוז בצורה אסתטית במיוחד, אתם פשוט לוקחים מה שבא לכם, משלמים בקופה ויושבים לאכול. אם בחרתם טוסטים או שאר דברים חמים, מכינים לכם את זה במקום. הכל טרי וטעים. חגיגה אמיתית. כמובן שיש להם גם קפה מצויין.

לאחר ארוחת הבוקר אנחנו עוברים דרך השערים היפים בכיכר טרפלגר לכיוון ה- MALL שמוביל לארמון. שימו לב שהכביש הזה של ה MALL, נסלל מאבנים אדומות כדי לשוות מראה של שטיח אדום שמוביל עד הארמון. במקום ללכת ישר על הכביש עד לארמון, שכבר רואים אותו מרחוק, אנחנו נכנסים לפארק שצמוד לכביש, הלוא הוא פארק סנט ג'יימס, ומגלים פיסת גן עדן שלווה.

אנחנו צועדים בשבילי הגן, לאורך תעלת המים, החיות מסתובבות סביבנו ללא חשש- סנאים, ברווזים, ברבורים… תוכים על העצים ופריחה מרהיבה בכל רחבי הפארק, שקשה לי להפסיק לצלם.

החיות לא מפחדות כאן. הן יודעות שלא יפגעו בהן וזה פשוט נפלא לראות את דו הקיום הזה בפארק.

קיוסקים של קפה פזורים בגן , באחד מהם יש שולחנות וכסאות שאפשר לשבת, כל כך כיף וקסום כאן.

מזג האויר כאן חמים ונעים, ובמקביל אנחנו שומעים שבארץ יש סופה רצינית, כפור ושלגים יורדים בצפון ובמרכז. העולם השתגע.

אנחנו ממשיכים בהליכה איטית לכיוון הארמון, לקראת הטקס שמתקיים בשעה 11:00.

אל כיכר הארמון מתקרבים החיילים והתזמורת, שומעים ורואים אותם מכל מקום, עם קצב הצעדה הם נכנסים לארמון ושם מתבצע חילוף המשמרות.

אנחנו ממשיכים לכיוון בית הפרלמנט– צועדים לאורך הצד השני של הפארק ברחוב Birdcage walk, ממשיכים עוד קצת על  Great George street ומשם ישר עוד כמה מטרים עד שנגלה אלינו במלוא יופיו הביג בן.

עכשיו, אחרי שיפוצים, המגדל הזה נקי ונוצץ ויפה במיוחד. אנחנו חוצים את הנהר לידו כדי לראות את בית הפרלמנט ואת המגדל מהצד השני. הגלגל הענק של לונדון מתנשא בגאון מולנו, אנחנו מוותרים על התענוג המפוקפק לעלות עליו, כולנו מעדיפים לשוטט ברחובות במקום להיות תקועים בתא לאורך זמן, מה גם שיש לנו כרטיסים לסקיי גארדן היום ושם גם יש תצפית מרהיבה על העיר מלמעלה.

חוצים את הגשר על הנהר שוב בחזרה לכיוון הביג בן, ולוקחים ימינה ב- .Parliament st. שדרה יפה שלאורכה אפשר לראות את פסל מונטוגומרי ואת האנדרטה לנשות מלחמת העולם השניה.

ממש לפני הפסל של מונטוגומרי, אם תתבוננו שמאלה, תראו את רחוב Downing, הלא הוא מקום מושבו של ראש הממשלה – רח' דאונינג 10 מושך אליו הרבה סקרנים, לרוב שער הכניסה לרחוב סגור, אבל עדיין תוכלו להציץ מבעד לשערים ואולי תזכו לראות את ג'ונסון סתור השיער יוצא / נכנס משם.

ממשיכים עם רחוב הפרלמנט, שהופך להיות Whitehall, שם חלק מהבניינים שייכים לממשלה. עוד בצד שמאל של הרחוב תוכלו למצוא את The Household Cavalry Museum, בו נמצאת תצוגה של פריטים היסטורים צבאיים, ושם נמצא גם The Tressury Horseguards Road. תוכלו לזהות את המקום לפי הפרשים על הסוסים הלבושים במעיל אדום, שנמצאים בכניסה לבניין.

אם יש לכם ילדים קטנים שאוהבים ללטף סוסים, הפרשים האלה ישמחו לתת להם ללטף.

אנחנו ממשיכים עם הרחוב עד כיכר טרפלגר ושם חותכים ימינה לדירה שלנו כדי לשים את המעילים… מזג האויר החם הפתיע אותנו 🙂

לאחר ארוחת הצהרים אנחנו מבררים על מקומות לתיאטרון. בכיכר לסטר יש "בוטקה" שמוכר כרטיסים לתיאטראות במחירים מוזלים ואנחנו מבטיחים לעצמנו כרטיסים למחזמר "ג'ולייט" להצגה של שישי בצהרים.

SKY GARDEN

את הכרטיסים לסקיי גארדן אני מזמינה עוד בארץ, שבוע וחצי קודם. הכרטיסים הם בחינם אבל עדיין, למען הסדר הטוב והבטחה שלא יהיו המוני אנשים, הם מבקשים להכין כרטיסים מראש. שימו לב שצריך להגיע למקום עם הכרטיסים ועם תעודה מזהה.

אני יודעת שיש כאלה שלא הזמינו כרטיסים קודם לכן, ניסו את מזלם ופשוט הגיעו, וגם הצליחו להיכנס. כשאנחנו הגענו, שמענו את השומר אומר שלא ניתן עוד להיכנס ללא כרטיסים מוזמנים.

מדובר למעשה במרפסת תצפית מרהיבה בקומה ה- 35 של המגדל. נוף מקסים של כל לונדון נפרס לרגליכם..

האמת היא שאני תמיד מעדיפה לחוות את הערים בשוטטות רגלית. לדעתי העיר הזו כמו רבות אחרות, הרבה יותר יפה ומעניינת מלמטה, אבל עדיין, כיף להיות בגובה הזה ולראות את לונדון ממעוף הציפור.

במקום יש בר שבו אפשר לקנות משקאות, ופזורים בו המון ספות, שולחנות וכסאות למי שרוצה להנות מהמקום. לנו הספיק לעשות סיבוב, לראות את הנוף ולרדת למטה, להמשיך לכיוון ה- Tower Bridge, שראינו מלמעלה שהוא לא כזה רחוק (עבורנו, שרגילים ללכת ברגל).

יורדים מהבניין, כשאנחנו עם הגב לבניין אנחנו פונים שמאלה ופשוט זורמים עם הרחובות עד שמגיעים למצודה.

במצודה יש תערוכה מהממת של התכשיטים והכתרים של המלכה הנוכחית ומלכי העבר. מי שאוהב לראות הוד והדר, זה המקום בשבילו.

ממש מאחורי המצודה – הגשר היפה עם המגדלים.

אנחנו חוצים את הנהר דרכו, נהנים מהנוף המקסים שיש ממנו.

לאחר חציית הגשר, אנחנו מחפשים אוטובוס שיחזיר אותנו בחזרה לקובנט גארדן, לדירה, ועולים על קו 88 שמוביל אותנו בדיוק למחוז חפצנו.

ככלל, אני תמיד מעדיפה נסיעות באוטובוסים מאשר ברכבת התחתית, כי ככה אני רואה יותר את העיר, אני רואה איך המקומות מתחברים אחד לשני ובלונדון – ההנאה גבוהה כפליים, כשנוסעים בקומה השניה של האוטובוס.

כשהאוטובוס חוצה את הנהר, אנחנו יודעים שזו התחנה שלנו לרדת. שעת הערב בקובנט גארדן היא פשוט תענוג. כל המסעדות ובתי הקפה הומי אדם, מלא אנשים ברחובות, אנשים מחכים בתור לתיאטראות, נגני רחוב בכל פינה… תחושה של חגיגה אמיתית. בקובנט גארדן יש את השוק המקורה המרכזי, שלא משנה מאיפה תלכו, איכשהו תגיעו אליו.

בשוק, בין כל עשרות המסעדות ובתי האוכל, נמצא גם דוכן של Ben's Cookies.  מקום קטן קטן שמוכר עוגיות שמזכירות קצת עוגיות שוקולד צ'יפס, אבל במובן הטוב של המילה. העוגיות האלה כל כך חמות ורכות, שהן פשוט נמסות בפה. יש אולי 7 סוגים של עוגיות – שוקולד לבן, חלב, מריר, קוואקר, לבן עם חמוציות, טריפל שוקולד… והן ממש ממש מוצלחות אם בא לכם משהו מתוק. בדר"כ אתם תראו את התור שמשתרך מחוץ לדוכן, אבל זה באמת זז מהר ושווה לכם לא לפספס את זה אם אתם מחובבי הז'אנר.

האוירה באזור מדהימה והכי כיף לדעת שהדירה המהממת שלנו נמצאת ממש בלב האזור הזה.

הילדים בוחרים להיכנס לדירה לנוח, לא לפני שאנחנו מזמינים לעצמנו שולחן לארוחת ערב במסעדת Sticks & Sushi המצוינת. אנחנו כמובן ממשיכים לשוטט בסמטאות, יושבים לנו בבית קפה מקסים ופשוט נהנים עד הגג.

מסעדת Sticks & Sushi, מתמחה בסושי ובשיפודים קטנים אסייתיים, טעימים ואסטטים להפליא, של דג, עוף, סויה, ויש להם גם סלטים מצויינים.

המגשים שמוגשים לשולחן מרהיבים ולא פחות מכך- טעימים, אנחנו נהנים מכל ביס וכשאני נזכרת לצלם, זה רק מה שנשאר-

והנה תמונה מהאתר של המסעדה, להמחשה –

STICKS | N |SUSHI

11 Henrietta St, London

הולכים לישון עייפים ומרוצים.

יום חמישי

את ארוחת הבוקר אנחנו אוכלים הבוקר ב Pret שליד הדירה. 10 מטרים מהדלת שלנו. מדהים.

היום בתכנון קצת קניות באוקספורד (שונאת קניות אנוכי – ברחובות אני יכולה ללכת כל היום בכיף, רק נכנסת לחנויות אני חוטפת חלושס.. הרגליים כואבות, הגב לא מחזיק… חחחחח מחפשת רק איך לצאת מהחנויות כמה שיותר מהר)

הקטנה רצתה לחזור עם קצת בגדים חדשים לארץ, בכל זאת שנת בת מצווה, כל שני וחמישי יש מסיבה של מישהי מהשכבה, ואני כמובן מעדיפה, אם כבר לסבול בחנויות, לפחות שזה יהיה בחו"ל. 8 דקות הליכה מהדירה ואנחנו בכיכר של תחנת הרכבת- Tottenham court road, ששם מתחיל אוקספורד סטריט.

סיבוב קטן בפריימרק, יצאנו בידים ריקות. כשהילדים היו קטנים, הייתי חוזרת מפריימרק עם ערמות של בגדים לגן, תחתונים.. גרביים…. היום קצת סר חינה של החנות בעיני.  עברנו על עוד כמה חנויות, מצאנו כמה פריטים לילדה וקצת גם לבנים… מפה לשם הגיעה שעת הצהריים והחבר'ה רעבים.

בזוית העין אנחנו קולטים מסעדה שכל מה שהיא מוכרת זה פיש אנד צ'יפס. נכנסים, משקיטים את הרעב וממשיכים הלאה במעלה הרחוב.

אני ממוקדת מטרה – להגיע לכלבו JOHN LEWIS– שם אני קונה כבר שנים מפות באיכות מעולה לשולחן האוכל העגול שלנו. אני קונה מפות שהן כמו סוג של שעוונית, אבל הן ממש לא נראות ולא מרגישות כמו שעוונית. הן רכות ונופלות וממש יפות, והפלוס הענק שלהן – שאפשר לנקות אותן בניגוב קל. כל כמה שנים אני מחדשת את הקולקציה אצלי בבית, והפעם אני קונה גם מפות לסבתות שמכירות את המפות האלה ממני ומבקשות שאביא להן.

אחה"צ כולנו ממצים את רחוב הקניות, ונכנסים דרך Oxford Circle לרחוב ריג'נט האהוב והיפהפה- .Regent st.

לטעמנו זהו הרחוב הכי יפה בעיר. כמה צעדים מאוקספורד סירקס  לתוך רחוב ריג'נט ואתם מגיעים לחנות הצעצועים הענקית של HAMLEY'S.

בחנות הזו כבר שנים שאנחנו מוצאים צעצועים מדליקים וכל מיני קסמים מגניבים לילדים, בעיקר כשהיו קטנים. הפעם המטרה היתה להראות להם מאיפה הגיעו אליהם כל הצעצועים.. גם הפעם הציגו במקום כמו תמיד כל מיני פטנטים וקסמים, גם הפעם יצאנו משם עם כל מיני טריקים שמתאימים לבני נוער.

אם ממשיכים עם רחוב ריג'נט עד הסוף, מתחברים לכיכר פיקדילי וכיכר לסטר, צ'יינה טאון וכו.. אבל הפעם אנחנו בוחרים להיכנס מאחורי החנות של Hamleys לסוהו, להציץ בסמטאות היפות שסביב רחוב CARNABY ואז לחזור לריג'נט סטריט כדי שהילדים יחוו את כולו.

הסוהו מתאפיין בחנויות מיוחדות, נעימות, בתים ישנים שמאחורי כל אחד מהם סיפור מעניין מימי הקמת השכונה ב- 1700 ומשהו, בתי קפה יפים ואוירה נהדרת.

אנחנו משוטטים לנו בנחת ובוחרים לשתות קפה במקום ורוד ומתוק שנקרא EL&N. בית קפה קטן שמגיש עוגות יפות וטעימות. הזדמנות מצויינת לתת מנוחה לרגלים הכואבות מכל החנויות 😉

אזור הסוהו ממשיך ומתחבר לפיקדילי וקובנט גארדן, אבל כאמור אנחנו משאירים לנו את השוטטות היותר רצינית באזור הזה לשבת בבוקר, ועכשיו מעדיפים לחזור לריג'נט סטריט, כי חייבים לראות את כל היופי וההדר הזה, בעיקר בערב, כשכל הבניינים מוארים.

אנחנו מגיעים לכיכר פיקדילי הכייפית והמוארת כתמיד, ומתחברת ישירות לצ'יינה טאון, שם אנחנו בוחרים לאכול את ארוחת הערב.

בצ'יינה טאון יש מלא מסעדות, אתם רק צריכים להסתובב ולסמן לכם את זאת שבא לכם לאכול בתוכה. אנחנו מזמינים עוף בלימון, אורז מתובל, נודלס, מרק תירס ועוף… אוכל מוכר ואהוב.

גם היום אנחנו נופלים שדודים למיטות – אבל סופר מרוצים 🙂

יום שישי

יום יפהפה בלונדון, שמש חמימה זורחת… עונג עילאי. היום , לאחר ארוחת הבוקר אנחנו נוסעים עם הטיוב לתחנת בייקר סטריט, למוזיאון מאדאם טוסו.

את הכרטיסים קניתי אונליין יום קודם, ואם מגיעים בזמן, לא מחכים יותר מעשר דקות בתור. הילדים נכנסים למוזיאון, ניצן ואני מנצלים את הזמן לטייל בריג'נטס פארק שנמצא ממש מאחורי המוזיאון, עד שהילדים יסיימו את הסיבוב שלהם.

כשהילדים יוצאים (לאחר שעה ומשהו), אנחנו הולכים ימינה וימינה מהמוזיאון לרחוב בייקר, שם יש שתי חנויות מדליקות – האחת , חנות המוזיאון של שרלוק הולמס. הילדים לא רוצים להיכנס למוזיאון אבל החנות עצמה היא לגמרי כמו מוזיאון בעצמה, עם כל הכובעים, מקטרות, ספרים ושאר אביזרים של שרלוק

החנות השניה שממש צמודה לה – החנות של הביטלס. חנות קטנה וצפופה, גן עדן לחובבי הלהקה. אפשר למצוא בחנות הזאת כל מה שאתם רק   רוצים עם הדפסים ותמונות של הלהקה.

מבט בשעון מבהיר לנו שזה הזמן לאכול צהרים לפני שניסע לתאטרון – יש לנו כרטיסים למחזמר "ג'ולייט" לשעה 14:30. התיאטרון כאמור, 5 דקות מהדירה שלנו.

JULIET& – המחזמר.

הסיבה שבגללה בחרנו במחזמר הזה היא שאת המוסיקה המתבגרים שלנו מכירים. כל השירים הם שירים מאד מוכרים, את כולם כתב מקס מרטין שכותב גם לאריאנה גרנדה, בריטני ספירס וכו'.. המחזמר מתקיים בתיאטרון SHAFTESBURY המרהיב.

הסיפור הוא בעצם על מה היה יכול לקרות לג'ולייט אילו לא התאבדה במחזה המקורי של שייקספיר "רומיאו וג'ולייט".

במחזמר, שייקספיר בלחץ של אשתו, כותב סוף אחר למחזה הידוע- ג'ולייט עוברת לפריז, מכירה חברים חדשים, מגלה את עצמה ואת כוחותיה ומגיעה לזוגיות מתוך עוצמה ואהבה עצמית, בשונה ממה שהיה במחזה המקורי. המחזמר מלא ריקודים, הוא מצחיק, מדליק והקהל לגמרי משתף פעולה. חוויה מקסימה!

אחה"צ, אנחנו יוצאים מהתאטרון ומגלים פינות חמד שעדיין לא טיילנו בהן בשכונה שלנו – קובנט גארדן. הסמטאות מלאות בשחקנים, זמרים, קוסמים שיוצרים מעגל של קהל סביבם, ואנחנו עוברים לנו בנחת מסמטה לסמטה, נהנים מהחגיגה הזאת.

בקובנט גארדן יש שני סניפים של SANTA NATA. מדובר במאפיה קטנה שאופה רק מאפה אחד בלבד-  פסטל דה נאטה.

מדובר בבצק עלים עם קרם וניל, חם, פריך ומענג ביותר שמקורו בפורטוגל. אתם לא רוצים לפספס אותו. לא משנה מתי תגיעו, המאפים יהיו חמים פשוט כי כל הזמן נכנסים אנשים וקונים עוד ועוד מהדבר המשגע הזה. לא לפספס!

SANTA NATA

7   New Row st.  / 17 Russell st.

את ארוחת הערב אנחנו אוכלים במסעדת פסטה שכונתית, והולכים לישון עם חיוך גדול.

יום שבת

בתכנון היום – קמדן מרקט כולל שוק האוכל, ולאחר מכן, חזרה לאזור הסוהו, שלא מיצינו אותו 🙂

ממש ליד הדירה, במרחק של 3 דקות הליכה, יש את קווי האוטובוס 24 ו- 29 שמגיעים תוך 14 דקות לקמדן מרקט. אפשר כמובן לנסוע גם בטיוב אבל אני כאמור מעדיפה לראות את הדרך באוטובוס.

CAMDEN MARKET

אנחנו יורדים בתחנה של קמדן וכבר רואים את כמויות האנשים שמסתובבים באזור, הכביש הראשי של קמדן טאון מלא חנויות מדליקות ומסעדות משני צידיו… שימו לב להרים את העיניים כשאתם מטיילים ברחוב הראשי- הקישוטים על הקירות של הבתים פשוט מדליקים!

השוק בנוי סביב תעלת המים של קמדן, מה שמשווה לו יופי נוסף.

אנחנו זורמים עם כולם לתוך סמטאות השוק… מדובר על רחובות פנימיים מלאי חנויות מיוחדות ודוכנים של אוכל מכל העולם. בגדול, אנחנו לא אנשים של שווקי פשפשים ועתיקות, אבל כאן דווקא יש חנויות ממש מדליקות של בגדים, אקססוריז מיוחדים וכו', שזה די נחמד לנו הסיבוב הזה.

אנחנו אוכלים צהרים בשוק – כל אחד לוקח לו מה שבא לו – אני כמובן הולכת על הדוכן ההודי- מתה על האוכל ההודי. אני בוחרת לי 'לאפה' שנאפית במקום, במילוי עוף מתובל וטעים טעים.

נעה לוקחת סושי, יואב שם עין על נקניקיה שנראית מצוין, רון מעדיף עוף מטוגן, וניצן טועם מכולנו 🙂

אנחנו ממצים את השוק יחסית מהר, מעדיפים להסתובב ברחובות האהובים של מרכז העיר.. אנחנו חוזרים לעיר לאזור הסוהו – טיוב עד Oxford Circus, ומשם כמה מטרים לתוך אזור הסוהו.

והסוהו כמו הסוהו, שוקק אדם, זמרים ברחובות, הכל פתוח ומזמין… אנחנו הולכים עם ה"חושחש" שלנו לאורך הרחובות ולאן שהדרך מושכת אותנו, מגלים עוד ועוד פינות נסתרות ויפות של האזור הזה.

בהמשך הרחובות אנחנו מתחברים שוב לפיקדילי, לסטר סקוור ושאר סביבת הדירה שלנו. אנחנו נכנסים לקפה קונצ'רטו לתה של אחה"צ, שכמובן מוגש לנו עם חלב, ולידו אנחנו מזמינים סקונז SCONES, המאפה הבריטי המפורסם שנראה קצת כמו מאפינס, אבל הוא לגמרי שונה במרקם שלו, ואוכלים אותו עם שמנת סמיכה וריבה. יאמי.

רון ונעה מעדיפים להישאר בדירה להנות ממנה ולנוח , בזמן שניצן יואב ואני בוחרים לטייל עוד ברחובות של קובנט. אנחנו דואגים להזמין לנו שולחן לארוחת הערב במסעדת מקסוול, דקה וחצי מהדירה, כדי שלא נצטרך לעמוד בתור שיהיה שם בערב.

ניצן ויואב נכנסים לפאב השכונתי – יש עכשיו משחק כדורגל בטלויזיה, והשאגות מתוך הפאב לא משאירות מקום לדמיון. הבריטים מתים על הקטע הזה של לראות את המשחקים בפאב, חמושים בכוסות ענקיות של בירה ועושים שמח.

אני מנצלת את הזמן הזה לחזור לדירה לארגן את המזוודות למחר- הטיסה שלנו יוצאת מלוטון וצריך לקום ממש מוקדם בבוקר, כדי להגיע לשדה בזמן. (שעה נסיעה מהעיר).

ארוחת הערב שלנו ב– MAXWELL'S היא חגיגה אמיתית. מסעדת בשרים וקינוחים מושחתים ביותר 🙂

אלה השייקים שמוגשים שם…. *התמונה מאתר המסעדה. בניתי על נעה שהיא תזמין אחד כזה, לבסוף היא הפתיעה עם הבחירה שלה 😉

במסעדה יש בר ענק והמלצרים מאד נחמדים. מישהו באחד השולחנות שובר כוס בטעות ופתאום הפעמונים מצלצלים וכולם מריעים ומוחאים כפיים.. עושים שמח מכל דבר – כיף אמיתי.

אנחנו מזמינים מגש של מנות ראשונות לחלוק (חוסל לפני שצולם), ובהמשך מגיעים אלינו הסטייקים (ברוטב פלפל כמובן) וההמבורגרים.

לקינוח, כאמור, נעה מפתיעה ומוותרת על השייק המושחת, ודווקא מעדיפה להזמין וופל בלגי עם נוטלה וגלידת וניל. הוופל מאד טעים ונטול טעם הלואי שכל כך מאפיין לצערי את הוופלים הבלגים בארץ.

אנחנו מרימים כוסית ומשתפים את המלצר שלנו שזה הערב האחרון שלנו בעיר, מתפתחת שם שיחה מקסימה על המקום ממנו הוא בא (פולין) וכמה טוב לו בלונדון, ואנחנו נפרדים בהבטחה לחזור שוב.

MAXWELL'S BAR & GRILL

34 King St, London

וזהו..

לונדון היתה טובה אלינו. חמישה ימים לפני שהגענו הוחלט כאן להיפרד כליל מהקורונה – ללא מסיכות, בדיקות, טפסים, בידודים ושאר שטויות. מישהו כאן הבין שצריך ללמוד לחיות עם השפעת הזאת כמו עם כל שפעת אחרת.. מתי אצלנו?

הרגשנו היטב את תחושת החופש, ממש כמו בימים שלפני, ואנחנו כבר מתכננים את הנסיעה הבאה 🙂