Home » בלינצ'ס פשוט וטעים

בלינצ'ס פשוט וטעים

על ידי יפעת ליבוביץ

אחד המאכלים האהובים על נעה שלי לארוחת הערב הוא בלינצ'ס. היא יכולה לאכול כזה כל ערב מחדש, בעיקר אם זה מגיע עם נוטלה 🙂

העניין הוא, שהבלינצ'סים עצמם הם סוג של "לחם", הם כשלעצמם לא מזיקים יותר מדי מבחינה בריאותית, אם לוקחים בחשבון את כמות הסוכר הקטנה שיש במתכון הזה ואת זה שהבצק מבוסס על קמח לבן. האתגר היותר גדול הוא במילוי. אז פעם ב… אני מאפשרת לחבר'ה כאן לאכול בלינצ'סים עם נוטלה (בעיקר כשאני לא בארץ וסבתא שומרת עליהם ומפנקת), אבל לרוב, המילוי שהולך אצלנו הוא גבינה מתוקה – תערובת של גבינה לבנה עם קצת סירופ אגבה או עם שקית של סוכר וניל, שנותן את הארומה המיוחדת שלו לגבינה.

ברור שאפשר למלא את זה במה שבא לכם (וידוי – אני הכי אוהבת את זה עם חמאה מלוחה וסוכר, כמו שמוכרים את הקרפים בפריז) תנו לדמיון ולחשקים שלכם להשתולל, הבלינ'צסים עצמם – מקבלים באהבה כל תוספת 🙂

טיפ שווה במיוחד לבלילה חלקה ובלי גושים קטנים: ערבבו קודם כל את הקמח והביצים לעיסה סמיכה, ואז לאט לאט תוך ערבול הוסיפו את החלב עד שתתקבל לכם בלילה דלילה חלקה ואחידה.

עוד דבר חשוב – אני מכינה מראש כמות כפולה מאחר וזה מתחסל די בקלות כאן, ואם קרה הנס ולא הצליחו להשתלט על הערמה, אני עוטפת את הבלינצ'סים שנותרו בניילון נצמד ומכניסה למקרר. למחרת, חימום של כמה שניות במיקרו מחזיר אותם לחיים.

מה צריך:

3 ביצים

1 כוס קמח

2 כפות סוכר

קורט מלח

1 כוס חלב

25 גרם חמאה מומסת

איך מכינים:

בקערת המיקסר מניחים את הקמח, הסוכר והביצים ומערבלים בעזרת המקציף לבלילה סמיכה מאד. הפעולה הזאת תבטיח שלא יהיו לכם גושים בתוך בלילת הבצק והבלינצ'סים שלכם יצאו חלקים ויפים במיוחד.

בלינצ'ס

לאט ובהדרגה, תוך כדי ערבול, מוזגים את החלב לתערובת שבקערה ומאפשרים לה "להיפתח". מוסיפים לבלילה את המלח והחמאה המומסת ומערבלים לבלילה אחידה.

בלינצ'ס

שופכים את הבלילה לכלי מזיגה שיהיה לכם קל למזוג ממנו למחבת בזמן הכנת הבלינצ'סים.

מחממים היטב מחבת, משמנים אותה במעט חמאה ויוצקים מעט מהבלילה למחבת.

בלינצ'ס

מטים את המחבת לכל הכיוונים כדי לעזור לבלילה לכסות את כל תחתית המחבת ומניחים את המחבת לכמה שניות על האש. כשהבלילה נראית לכם כבר אפויה, הופכים אותה בעזרת מזלג לצד השני, לעוד כמה שניות של צליה.

בלינצ'ס

לאחר כמה שניות מעבירים את הבלינצ'ס המוכן לצלחת.

ממשיכים כך עם כל הבלילה, עד להכנת כל הכמות. שימו לב – אין צורך לשמן את המחבת לפני כל בלינצ'ס. מספיק בהחלט השימון לפני הבלינצ'ס הראשון בלבד.

ראו בסרטון איך זה לוקח פחות מדקה להכין את זה :

בהצלחה וספרו לי בתגובות מהי המלית המועדפת עליכם – אני תמיד שמחה לקבל רעיונות חדשים 🙂

 

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן