Home » לשווק זה בושה

לשווק זה בושה

על ידי יפעת ליבוביץ
קרה לך פעם שמישהו תפס אותך "על חם" וגילה שמה שרצית לעשות מעבר לאספקת השירות / המוצר שלך זה לשווק? זכור לך איך הרגשת את הבטן מתכווצת כשזה קרה, כאילו עשית משהו לא מקובל?

הנה מקרה שקרה השבוע לאחד הלקוחות שלי, גלעד:

גלעד הזמין חברים בפייסבוק להיכנס לדיון מעניין בדף העסקי שלו והבטיח לסכם את הדיון בסופו ולהוציא דו"ח מיוחד שירכז את כל מה שעלה בדיון, כמובן עם ההצעות שלו להתמודדות עם הסוגיה עליה נערך הדיון.

הדיון התנהל יפה מאד, גלעד שאל את המשתתפים כמה וכמה שאלות כדי לגלות איפה בדיוק הקושי שלהם, כך שיוכל לתת מענה מפורט ככל שניתן עבורם בדו"ח שהוא מתעתד להכין בסיום הדיון, והכל הלך נפלא עד ש……

כשעה לאחר שהדיון הסתיים, עוד לפני שגלעד הספיק לפרסם את הדו"ח המסכם, נכנסה מישהי לדף שלו (שלא השתתפה בדיון), הציצה בדיון ולאחר מכן פרסמה באחת הקבוצות דברים בסגנון – "איזו אכזבה… גלעד הזמין אנשים לדיון ומה שהוא עשה זה בעיקר לשאול שאלות … ברור ביותר שהכוונה של גלעד בדיון היתה לשווק את עצמו ותו לא." כמובן שאלו הם רק חלק מהדברים אבל אפשר בהחלט להבין שאלו לא היו דברים שכיף לקרוא…

מיותר לציין שלגלעד לא היה כל כך נעים לקרוא את זה. נכון שהכוונה מאחורי פעולות כאלו היא שיווקית בד בבד עם מתן ערך חשוב ואמיתי לקהל, וגלעד באמת טרח והזמין אנשים כדי לתת להם מתנה גדולה מאד, אבל עדיין, התחושה למקרא המילים שנכתבו (וגם הטון ) היתה לא נוחה.

המקרה טופל, אני חייבת לומר, על הצד הטוב ביותר, בין השאר, גלעד התכתב עם אותה הבחורה והזמין אותה להיות הראשונה שתקבל את הדו"ח המסכם, וכאן גם המקום לציין שהבחורה התנצלה על הדברים שכתבה, אולם מה שחשוב הוא שגלעד מיד הרים אלי טלפון לשתף כשזה קרה וכששוחחנו, שאלתי אותו – ומה לא בסדר עם זה שאתה רוצה לשווק את עצמך? האם זו בושה לרצות להתפרנס? למה כשמישהו זורק לנו משפט בסגנון הזה אנחנו מרגישים כל כך לא נעים כאילו עשינו משהו שלא ייעשה?

למה זה כל כך לא נעים לנו כשמישהו אומר לנו שאנחנו משווקים? חשבתם על זה פעם?

אני מניחה שזה יושב על כמה וכמה אמונות עליהן גדלנו – "אין הנחתום מעיד על עיסתו" , "יהללוך זרים ולא פיך", וכו' . תוסיפו לזה את ערך הצניעות עליו גדלנו- "זה לא יפה להתפאר במה שיש לך ובמה שאתה עושה…" ומה קיבלנו? בעל מקצוע מעולה שלא ממצה את הפוטנציאל שלו כמו שצריך בגלל כאבי בטן בכל מה שקשור לשיווק…

אז מה בכל זאת עושים עם כל הרעשים מסביב?

צריך למחוק מהר מאד את כל הקולות האלה שגורמים לנו להרגיש לא נוח עם זה שאנחנו משווקים.

חשוב לזכור שלא רק שזו לא בושה לרצות ליידע את העולם שהעסק שלך קיים אלא זו חובתך המקצועית. וזו לא בושה לרצות להתפרנס ולהרויח יותר כסף. לשווק זה לא אומר לעשות משהו אסור ולא מקובל! לשווק זה אומר שהקהל שלך עומד לגלות שיש לך מה לתת לעולם ושהאנשים שזקוקים לשירותיך, הולכים לדעת על קיומך ולהודות לך על השרות / המוצר שלך.

ואיפה זה פוגש אותך?

 

בטח תאהבו גם את זה:

1 תגובה

רותם יולי 8, 2019 - 11:59 am

כל מילה בסלע !

השב

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן