Home » להיחשף או לא, זאת השאלה

להיחשף או לא, זאת השאלה

על ידי יפעת ליבוביץ

כדי להצטרף אל קבוצת הפייסבוק של הקהילה העסקית של עורכי הדין שלנו, יש צורך לבקש להצטרף ולענות על 3 שאלות.

השבוע ביקש עורך דין צעיר להצטרף לקבוצה, אבל מה? לא היתה לו תמונת פרופיל, ואנחנו מאד מקפידים על כך שלחברי הקבוצה תהיה תמונת פרופיל מאחר ואנחנו מייחסים חשיבות מאד גדולה לראות מי האדם שמאחורי השם.

כך יצא שפניתי אליו לבקש ממנו להעלות תמונה כדי שאוכל לצרף אותו לקבוצה והתפתחה לנו התכתבות מעניינת שבה הבחור המקסים הזה הודה בכנות שהוא מאד חושש מהחשיפה הזאת, למרות שהוא מבין שבסוף לא תהיה לו ברירה והוא יהיה חייב להיחשף קצת יותר.

הסברתי לו שבקהילה שלנו נוצרים המון שיתופי פעולה ואין מקום להיות שושואיסטים ולהתחבא. להיפך – ככל שאתה נמצא יותר בפרונט, מכירים אותך יותר, נחשפים יותר לדיעותיך, כך רוצים יותר לשתף איתך פעולה.

אותו הדבר, אגב, עם הלקוחות.

היום הלקוחות רוצים לראות מי האדם שמאחורי השם ומחפשים עליך מידע ברשתות החברתיות כדי להחליט אם לפנות אליך בכלל. בעידן הזה של הרשתות החברתיות, כשאפשר להגיע לבעלי המקצוע, לקודקודים ולמנהלים הכי בכירים בלחיצת כפתור או מקסימום שתים, אנחנו צריכים להיות קיימים שם, וצריכים לאפשר ללקוחות הפוטנציאלים שלנו להיחשף אלינו קצת יותר מאשר רק לשם שלנו, כדי שהם יוכלו לבחור בנו מבין כל אלה שנמצאים שם.

עורך הדין הצעיר לגמרי הבין את זה וגם ברור לו שהוא צריך להיות נוכח במקומות בהם נמצאים הלקוחות הפוטניאלים שלו אבל עדיין, ההחלטה הזו על החשיפה, לא קלה לו בכלל.

אני יודעת מנסיון אישי, שלעורכי דין  לא פעם קשה יותר בתחומים מסויימים מאשר לשאר בעלי העסקים. בעניין הזה של החשיפה, יש להם קושי מאד גדול.

גיליתי לעו"ד הצעיר, שגם לניצן, שהוא עו"ד כבר 22 שנים, כל עניין החשיפה, ובכלל פתיחת פרופיל בפייסבוק, היתה מאד קשה. ניחמתי אותו, שברגע שעושים את זה לא רק שרואים שהשמים לא נופלים, אלא גם מגלים שזה יכול מאד לעזור ולקדם את המשרד מבחינה שיווקית.

הדבר החשוב שצריך לדעת בעניין הזה הוא שבאמת צריך לשים לב מה מפרסמים ואיך מגיבים לאחרים, כי בסופו של דבר, מכל זה תתקבל עליכם איזושהי תמונה שתיצור את הרושם אצל אלה שיבקשו להכיר אתכם קצת יותר, כך שאם יש דברים שאתם לא רוצים שידעו עליכם – אל תפרסמו ואל תשתפו בהם. ( ולא, זה ממש לא נוגד את עניין האותנטיות שאני מאמינה שצריכה להיות במה שאנחנו מפרסמים ברשתות החברתיות. אותנטיות זה לא אומר שאתם חייבים לשתף בהכל, אלא אם כן אתם בוחרים לעשות את זה)

ואיך אתם עם חשיפה ברשתות החברתיות? האם גם אתם חוויתם או חווים קושי כלשהו עם זה?

 

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן