Home » עד כמה האגו מנהל אותנו

עד כמה האגו מנהל אותנו

על ידי יפעת ליבוביץ
הנה משהו שהרבה בעלי עסקים לא מדברים עליו – האגו, ועד כמה משמעותית ההשפעה שלו על ההתנהלות העסקית שלנו.

האם כבר למדתם איך לזהות בדיוק את הנקודה בה אתם מאבדים את חופש הבחירה שלכם והאגו והפחדים הנגזרים ממנו מתחילים לנהל אתכם ואת העסק?

אני בטוחה שכבעלי עסקים, מצאתם את עצמכם לא פעם מספרים לכל מי ששאל שהכל מצויין אצלכם בעסק, ושהלקוחות זורמים אליכם, גם בתקופות בהן לא היה לכם אפילו לקוח אחד…

אני רוצה לספר לכם על מקרה שהיה לנו עם ליאורה, עורכת דין ממרכז הארץ, כדי להמחיש את הנושא הזה:

ליאורה היא עורכת דין מצויינת, אחראית, נאמנה ללקוחותיה ובאמת שעושה ככל יכולתה להיות הדבר הכי טוב שקרה ללקוחותיה. אבל מה, לאחר משבר ופרידה מהשותף שלה, היא החליטה שהיא ממשיכה בדרכה במשרד פרטי משלה. וכך הימים עברו והפכו לחודשים…הכל היה כמעט טוב ויפה כי… הלקוחות לא הגיעו.

כל מי שפגש את ליאורה ושאל איך הולך לה קיבל את חיוכה הגדול ואת התשובה שהיתה מוכנה מראש שהכל מצויין, שהעסק שלה עובד כמו שצריך, שיש לקוחות והכל נפלא ושהיא ממש שמחה על המהלך שלה לפתוח משרד. החיים ורודים יותר מתמיד. אבל עמוק בפנים, היא ידעה והבינה שמשהו לא בסדר, שהמשרד שלה בבעיה רצינית, שהיא כבר לא יודעת איך לגמור את החודש ושהיא צריכה עזרה.

בדיוק באותו הזמן היא נתקלה במודעה שפורסמה על פתיחתו של הקורס המיוחד שלנו לעורכי דין שיכול בדיוק לתת לה מענה על כל הבעיות שהיו לה ובנוסף – הקורס היה במחיר מגוחך כך שברור היה לה שהיא חייבת להירשם..

עם כל אי הנעימות ליאורה פנתה אלינו ופתחה את ליבה: היא לא יכולה להגיע לקורס כי יהיו שם, מן הסתם, עורכי דין נוספים שאולי מכירים אותה וחושבים שאצלה במשרד הכל בסדר….היא מבקשת לפנים משורת הדין לעבור את הקורס באופן אישי ללא תשלום (כי היא לא יכולה לשלם) וגם כך – בשום אופן אסור שמישהו יידע שהיא מתייעצת ונעזרת באיש מקצוע שמנחה אותה.

אני לא אלאה אתכם בהמשך הסיפור אבל הנה כמה נקודות שכדאי לתת עליהן את הדעת:

  • כמה סוגים של פחד מנהלים את ליאורה?
  • עד כמה הפחדים האלה מנהלים אותה?
  • האם ההחלטות שהיא עושה נלקחות מתוך מודעות או מתוך פחד?
  • מי באמת מנהל את המשרד שלה – היא או האגו והפחדים?
  • כמה התפתלויות וחוסר נוחות היא חווה בקבוע, ביומיום שלה?
  • האם היא בכלל מודעת לכך שהיא לא חופשיה לפעול ושה"כלוב" שקוראים לו אגו סוגר עליה?
  • חשבתם פעם איזה כוח יש לאגו לנהל אותנו, עד כדי כך שהחשיבות של "מה יגידו ומה יחשבו עלי" גדולה יותר לפעמים מהנכונות והרצון להציל את העסק ולהצליח לגמור את החודש…?

אני יודעת שהרבה בעלי עסקים חווים את השלב הזה שהעסק שלהם לא ממש משגשג ואפשר לספור את הלקוחות שלהם על יד אחת וכששואלים אותם מה קורה הם מספרים שהכל בסדר. כמעט כל בעל עסק עובר את השלב הזה לפחות בהתחלה, וזה בסדר כי זה לא נכון לספר לכל מי ששואל שהעסק על הפנים וממש לא הולך לך… בעל עסק שמשדר בעייתיות לא ימשוך אליו לקוחות.

אבל – וזה "אבל" גדול – שווה לשים לב מתי בדיוק הנקודה שבה אתם משדרים שהכל בסדר הופכת להיות ה"כלוב" שלכם ומונעת מכם לעשות צעדים לשיפור המצב.

איך מזהים את הנקודה הזו ?

ברגע שבשיחה הפנימית שלכם יש קונפליקט בין לבצע פעולה מסויימת שנדרשת לעסק שלכם לבין "אבל מה יגידו עלי..", זה בדיוק השלב שבו אתם מכניסים את עצמכם לתוך הכלוב ומפסיקים להתנהל בטבעיות ובחופשיות.

היו מודעים לרגע הזה וקחו החלטה מתוך מודעות ולא מתוך פחד: מה יותר חשוב וישרת יותר טוב את העסק שלי כרגע: מה שיגידו עלי או הפעולה שאני רוצה לעשות? מה הדבר הכי נכון לעשות שיקדם אותי אל המטרה שלי?

ברגע שתתנו לעצמכם את התשובה האמיתית ותהיו מוכנים להתמודד איתה, הדרך לקידום העסק שלכם ולהשגת המטרות העסקיות והכלכליות שלכם, תהיה קלה יותר.

שתפו אותי – האם חוויתם את הרגעים האלה של השתלטות האגו בעבר או אולי אתם חווים את זה עכשיו? ואיך זה משפיע או השפיע על ההתנהלות שלכם כבעלי עסקים?

 

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן