Home » להפוך את הקיץ למנוף עסקי

להפוך את הקיץ למנוף עסקי

על ידי יפעת ליבוביץ

הקיץ כאן. הרבה מאד אנשים יוצאים לחופשה בזמן הזה ובעלי העסקים מרגישים את ההאטה במכירות, את הירידה בהכנסות ופתאום יש הרבה יותר זמן פנוי שנכון יהיה לנצל אותו לטובת שדרוג העסק. איך נכון לעשות את זה?

נכון, בקיץ זו גם הזדמנות נהדרת לצאת לחופשה ולבלות עם הילדים באופן הרבה יותר אינטנסיבי מאשר בתקופת הלימודים, ובכל זאת, כשנגמר החופש, הרבה מאד בעלי עסקים מוצאים את עצמם בפתחו של חופש נוסף: החגים. ומה קורה אח"כ? "אחרי החגים"!

בעלי עסקים רבים יודעים שהרבה מאד עבודה מחכה לתקופה של אחרי החגים. תקופת החזרה לשגרה היא תקופה די לחוצה לכל עסק שעובד כמו שצריך.

עונת היובש

אם נסתכל על זה בגדול, יש כמעט שלושה חודשים בהם הפעילות העסקית שלנו מאד מואטת, מאד ירודה לעומת הרגיל, ולאחר מכן, יש תקופה מאד אינטנסיבית של פעילות עסקית במקביל לפיתוח העסק.

בתקופת הקיץ, בעלי עסקים רבים מרגישים ירידה חדה בהכנסות וחווים חוסר איזון שמוביל ללחץ גדול בהמשך. לחילופין, יש כאלה שמוצאים עצמם עומדים אחרי התקופה הזו מול שוקת שבורה – לעסק כמעט ואין לקוחות לאחר תקופה כל כך ארוכה של האטה ובעל העסק צריך ממש להתחיל מבראשית להניע את העסק. המצב הזה מאפיין למשל הרבה מאמנים ומטפלים שבחודשי יולי- אוגוסט פשוט מאבדים את מרבית הלקוחות שלהם.

להתנהל חכם כבר בקיץ

פתרון אפשרי למצב הזה הוא להשתמש בזמן ה"מת" (לכאורה) הזה בתבונה, על מנת לחזק את הקשר עם הלקוחות ולחשוב קדימה.

כבעלי עסקים, מעבר לעבודה השוטפת, יש צורך בהמון עבודת חשיבה ותכנון להחזקת והגדלת העסק, בד בבד עם גיוס לקוחות חדשים ושימור הלקוחות הקיימים. הקיץ הוא בדיוק העונה המתאימה לכך. נצלו את חודשי הקיץ לטובת הפיתוח העסקי שלכם:

  • חישבו על ערוצים נוספים בהם אתם יכולים לשווק: למשל, אם עד היום ישבתם רק מאחורי המחשב ושיווקתם באינטרנט, חישבו למשל לקום מהכסא ולהצטרף לקבוצות נטוורקינג שונות שיחשפו אתכם לבעלי מקצוע אחרים ויאפשרו לכם לקבל הפניות. התחילו לקיים הרצאות בתחום שלכם, כך תהיו מוכרים יותר ותמשכו לקוחות ביתר קלות.
  • הוסיפו לסל המוצרים שלכם מוצרים חדשים ומרעננים שידברו ליותר אנשים. חישבו אילו צרכים נוספים סביר להניח שיש ללקוחות שלכם, ופתחו מוצרים מיוחדים שעונים על הצרכים הללו.
  • הכינו מלאי של פוסטים, סרטונים וכל חומר שיווקי אחר שאתם משתמשים בו במשך השנה ועשו זאת בצורה חכמה, לאחר שישבתם ותכננתם את הקו השיווקי שלכם. חשבו על מפגשים, תחרויות מהנות והפתעות משמחות שיחזקו את הקשר בין הלקוחות לבין המוצר שלכם.
  • החליטו כבר בקיץ אילו מבצעים תערכו השנה ובאילו תקופות. זה הזמן להשקיע בשיתופי פעולה יצירתיים עם קולגות או עם אנשים מתעשיות משיקות לתחום שלכם, ולתכנן איתם פעילויות תוכן שתענינה על צרכי הלקוחות של שני הצדדים.
  • תגדירו לעצמכם יעדים חדשים אותם אתם רוצים להשיג השנה וצרו את תכנית הפעולה שתסייע לכם להגשים אותם.
  • מיצאו פתרונות יצירתיים לבעיות חוזרות ונשנות שאתם נתקלים בהן במהלך העבודה השוטפת ואף פעם אין לכם זמן לטפל בהן כראוי. למשל – שדרגו ועדכנו את האתר שלכם. אם אין לכם אתר, הקיץ הוא זמן מצויין לעשות את זה! בניית אתר דורשת מחשבה מרובה וגם כתיבת חומרים עדכניים ובצורה נכונה. דוגמא נוספת למשהו שכדאי לעשות כשיש טיפת זמן לכאורה פנוי – חפשו חברת סליקה בכרטיס אשראי באתר שתתן לכם מענה טוב לצרכיכם.

בצורה זו, כשהחגים יעברו, ותגיע תקופת "אחרי החגים", תדעו ש"הכנתם את רכבכם לחורף", ואתם הולכים להנות מפעילות מתוכננת, שקולה ומאורגנת היטב, שעוסקת בדברים החשובים ולא מכבה שריפות רוב הזמן.

בעלי עסקים רבים שלקחו את הזמן המת הזה, לכאורה, הפיחו בו רוח חיים ושמרו על קשר עם הלקוחות, קטפו את התוצאות המבורכות לאורך תקופה ארוכה לאחר מכן. אל תהססו לפעול, להיות יצירתיים, להשתפר ולנקוט צעדים לפיתוח העסק שלכם גם בקיץ – הניסיון מראה שהמאמץ משתלם!

קיץ נפלא שיהיה 🙂

 

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן