Home » בואיקוס שאריות גבינה

בואיקוס שאריות גבינה

על ידי יפעת ליבוביץ

למאפים הקטנים והטעימים האלה אין מתכון מדוייק כי בכל פעם יש לי כמות אחרת של שאריות גבינה במקרר וגם סוגי גבינות שונות, אבל מה שבטוח – זה תמיד טעים, כי מה כבר יכול להיות רע מערבוב של גבינות שונות, חמאה, קמח וביצה? רק טוב יכול לצאת מזה.

אז הבוקר פתחתי את המקרר לעשות קצת סדר וראיתי שיש לי שני גביעים של קוטג' שאמנם התאריך שלהם עבר והם כבר לא טעימים כמו קוטג' טרי אבל הם בהחלט לא מקולקלים וכמובן שמצויינים לאפיה. אם אין לכם קוטג' אבל יש גבינה לבנה – זה גם מצויין.

הוספתי לקוטג' את שארית גבינת המסקרפונה שנשארה לי מהטירמיסו שהכנתי לפני שבוע, (המתכון לטירמיסו פה), והיתה שם גם חתיכה גדולה של גבינה צהובה הולנדית שקיבלתי במתנה וכבר מזמן יושבת ומחכה שיאכלו אותה כך שזה בדיוק התאים לגרר אותה ולהנות ממנה. (לרוב אני מגררת קשקבל, אבל כל גבינה קשה הולכת כאן מצויין).

חוץ מאלה, מצאתי גם שארית של קוביית פטה כבשים ושארית של בולגרית, שנותנות את המליחות ולכן צריך להיזהר כשמוסיפים מלח אם בכלל, כי המליחות שבגבינות מספיקה בהחלט.

ומה עוד? בדר"כ אני מוסיפה גביע של שמנת חמוצה שתמיד יש לי במקרר, אבל הפעם בגלל שהוספתי מסקרפונה, לא היה צורך בשמנת נוספת. לכל אלה הוספתי חמאה רכה כמובן, וגם ביצה וקמח.

מילה לגבי הקמח –  אני לא מודדת את הקמח אלא מוסיפה אותו בהתאם לכמות הגבינות ורכותן. אני שופכת קצת ישר מהשקית לקערה עם הגבינות ולשה את הבצק, עד שאני מגיעה למרקם שאפשר להכין ממנו כדורים. הפעם שקלתי את הקמח כדי שאוכל לתת לכם אומדן פחות או יותר של הכמות.

עוד משהו על הקמח – לרוב אני משתמשת בקמח תופח או בקמח רגיל + אבקת אפיה. הפעם, רציתי מאפים קצת יותר קראנצ'ים, ולכן השתמשתי בקמח רגיל ללא אבקת אפייה, וגם הוספתי 100 גר' של סולת.

אגלה לכם בסוד, שלפעמים, כשאני מתעצלת לגלגל כדורים מהבצק, אני פשוט משטחת את כל הבצק בתבנית ואופה את זה כסוג של פשטידת גבינות. לאחר האפיה אני חותכת לריבועים. אותו טעם, צורה אחרת, קצת פחות יפה אולי, אבל בהחלט חוסך עבודה.

אז כמו שאתם מבינים, בואיקוס זה סוג של משחק – כל הגבינות שיש במקרר, לא משנה הכמויות, בתוספת של קמח – לפי כמה שצריך + אבקת אפיה + ביצה וחמאה וזהו. לתנור.

מוזמנים לשחק 🙂

מה צריך:

2 גביעי קוטג' (או גבינה לבנה או גם וגם)

100 גר' גבינה קשה מגוררת (עמק, פרמז'ן, קשקבל..גם מוצרלה יכולה להיכנס כאן)

100 – 150 גר' של גבנה מלוחה מפוררת ביד (בולגרית, פטה )

100 – 150 גר' גבינת שמנת (או גביע של שמנת חמוצה)

150 גר' חמאה רכה

1 ביצה

100 גר' סולת

280 גר' קמח לבן (2 כוסות) או קמח תופח

1 אבקת אפייה – אם השתמשתם בקמח רגיל.

מלח – רק אם יש צורך – שימו לב – לא בטוח שצריך

איך מכינים:

מדליקים תנור ל- 180 מעלות

בקערה גדולה מערבבים את כל המרכיבים לבצק

גבינה

יוצרים כדורים מהבצק, פוחסים אותם מעט ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה

בואיקוס גבינה

אופים במשך 20 דקות בערך, עד שהמאפים זהובים

בואיקוס משארית גבינה

מוציאים מהתנור, מצננים ונהנים

בואיקוס משארית גבינה

הבואיקוס נשמרים מצויין בהקפאה, כך שאם נשארו לכם כאלה שלא נחטפו – עיטפו בניילון או בשקיות זיפ אטומות ושימרו במקפיא  🙂

 

בטח תאהבו גם את זה:

שאלות? חוויות מהמתכון? אשמח לשמוע מכם כאן

דילוג לתוכן